איך לקבל דיל טוב בפסטיבל ולנהל מו"מ נכון איתו?

מכירים את זה שבמו"מ מול מפיקי פסטיבלים, הם מציעים לכם את תנאי הדיל הכספי של ההופעה שלכם ואומרים – "זה מה יש טייק איט אור ליב איט"? במציאות – כמעט תמיד יש דרך לקבל דיל טוב מהופעות בפסטיבלים. בפוסט הזה תקבלו קבלו עצות ממנהל אומנותי של פסטיבלים, איך תעשו את זה.

כותב לי גלעד (קיצרתי את המייל שלו):

פנינו לפסטיבל גדול בארץ, מדי שנה באים כאלפי אנשים, 3 במות והאיכות הכי טובה שיש בערך – לוגיסטית ואומנותית… הם קיבלו את פנייתנו להופיע השנה בבמה המרכזית. בתמורה לכך, אמרה לי המנהלת, אנחנו מקבלים כל אחד כרטיס כניסה ועוד אחד נוסף על כל נגן להביא אורח.

קשה לנו מאוד עם ההוצאות… אבל אנחנו רוצים להופיע, כי זה מופע חשוב שיתן לנו בוסט רציני.

מה לדעתך יהיה הפתרון הכי טוב?

לקבל דיל טוב בפסטיבל

אז איך לקבל דיל טוב בפסטיבל?

בניהול מו"מ נכון כמעט תמיד תוכלו להשיג יותר ממה שהציעו לכם

נכון, אתם המוזיקאים כמעט תמיד תהיו בעמדת נחיתות מבחינת יכולת המיקוח שלכם מול פסטיבלים. לפסטיבל יש הרבה אופציות אלטרנטיביות ולכם – הרבה פחות.

אבל למרות מה שמפיקי הפסטיבל יגידו לכם, כמעט תמיד יש לכם יכולת לשפר עמדות בניהול מו"מ נכון. פעמים רבות אפשר לקבל דיל טוב בפסטיבל

יש לכך שתי סיבות פשוטות:

 

1.  יש לכם בני ברית במערכת

אם המנהלים האומנותיים של הפסטיבל רוצים שאתם, ולא אחרים, תופיעו, הם כנראה מאמינים באומנות שלכם וחושבים שהופעה שלכם תשרת את טובת הפסטיבל. ככה שיש לכם "בני ברית" בתוך המערכת.

2.  למפיקי הפסטיבל יש אינטרס לסגור איתכם – ומהר

להפיק פסטיבל זה עסק מורכב מאוד. המפיקים ישמחו לסגור את נושא ההופעה שלכם. זה יוריד להם לפחות עניין אחד מהראש. והרבה פעמים יהיה שווה למפיקים להוסיף לכם עוד כמה שקלים, רק כדי שיידעו שהפינה שלכם סגורה ואפשר להמשיך הלאה למשימות הבאות בהפקת הפסטיבל.

 

אין כסף? תמיד יש שווה ערך כסף!

אין כסף? תמיד יש שווה ערך כסף!

גם אחרי שמיציתם את העניין הכספי, והבנתם שזהו, לא תקבלו יותר כסף מהפסטיבל, עדיין יש לכם אפשרויות רבות לקבל מהפסטיבל דברים, שלפסטיבל לא יעלו כסף, אך לכם יכולים להיות שווים הרבה.

הנה כמה דוגמאות מתוך המון אפשרויות:

  • הפסטיבל מצלם את ההופעות בוידאו? תוסיפו להסכם שתקבלו את החומרים לשימושכם. (אגב, יש פסטיבלים שמצלמים היום את כל ההופעות בכמה מצלמות + עריכה בריל-טיים, עם תוצאות מדהימות)
  • צלם הבית של הפסטיבל מצלם תמונות סטילס? תדאגו לכך שתוכלו להשתמש בתמונות הללו לשימושכם בעתיד. 
  • קבלו מהפסטיבל אישור להעמיד דוכן מרץ' שלכם אחרי ההופעה במקום אסטרטגי. או לכל הפחות – להעמיד דוכן לרשימת דיוור. 
  • הפסטיבל אולי יוכל לתת לכם ארוחה בערב ההופעה
  • מגיעים לפסטיבל אורחים אנשי תעשיית המוזיקה? דאגו לכך שתקבלו מבעוד מועד את רשימת האורחים ופרטי הקשר שלהם.
  • וודאו שדווקא התמונה שלכם תישלח לעיתונות יחד עם ההודעה לעיתונות על הפסטיבל
  • הפסטיבל מקיים קבלת פנים או מסיבת עיתונאים? דאגו לכך שתוזמנו להשתתף. 
  • ועוד עשרות דוגמאות נוספות

 

סיכום:

לפני שאתם חותמים על חוזה

למרות מה שמפיקי פסטיבלים מספרים לכם, יש לכם בהחלט אפשרות לקבל דיל טוב יותר בפסטיבלים ולהשיג עוד כסף או שווה ערך כסף בניהול מו"מ חכם. 

ולבסוף, חשוב לזכור:

  • נהלו את המו"מ עם חיוך ולא בעצבים.
  • אל תתייחסו לפסטיבל ולאנשיו בעוינות או במרירות. הפסטיבל אינו האויב שלכם. הוא שותף פוטנציאלי להופעה מוצלחת שלכם.
  • גם אם המו"מ לא צולח, אל תשברו כלים למרות שזה יתן לכם סיפוק מידיי גדול. תמיד יש את השנה הבאה. אל תשכחו גם שאנשי התעשייה מדברים ביניהם. אתם ממש לא תרצו להיות מסומנים כעושי הצרות המקצועיים בכל התעשייה.

חשוב שתקראו גם את זה: 9 טיפים שיעזרו לכם להשיג הסכם טוב להופעה בפסטיבל

בהצלחה!

Comments

  1. אני חושב שחשוב לא לוותר כל כך מהר על תשלום. העמדה הראשונה שפסטיבל או גוף אחר מציג היא לצורך מיקוח, וצריך לדעת להציב בזהירות עמדת מיקוח משלך. צריך להציג אותה בביטחון אך לא באופן תוקפני, ולאפשר למשא ומתן להמשיך. למשל "אנחנו מאוד רוצים להשתתף בפסטיבל, ממש נהניתי ממנו בשנה שעברה, אבל אני מופתע מההצעה הזאת. בדרך כלל אנחנו גובים על הופעות כאלה —סכום כלשהו שנועד להעלות את הרף—. אני מבין שזה לא משהו שאתם יכולים לעמוד בו, אבל אשמח אם תוכלי לברר בכל זאת מה האפשרויות שלך". אפשר להגביר את הלחץ עם נימוקים כמו "יש לנו הוצאות דלק לכסות / סאונדמן שבא איתנו / נצרך לשלם לחדר חזרות על האירוח המיוחד שביקשתם / אחד מחברי ההרכב יאלץ לוותר על הופעה מאוד רווחית והפרנסה כידוע לא קלה בימינו" וכו'. לא צריך להמציא, שיחה כנה שבא מציינים בעיות אמיתיות יכולה להיות מאוד אפקטיבית.

    אני לא חושב שלהקה צריכה להפסיד על הופעה. מינימום שפסטיבל צריך לכסות זה את ההוצאות שלה, וכמובן שראוי שהיא תראה רווחים. תופתעו כמה פעמים ישלמו לכם אם תתנו את התחושה שזה הדבר הראוי. חבל לקבל את הנורמה הרעה שמוזיקאים יכולים לעבוד בחינם.

  2. תודה רבה,אני בדיוק נמצא במשא ומתן עם פסטיבל ומתלבט מה לעשות..

  3. טיפים מצוינים. תודה

  4. אשר קשר says

    מעולה.

     

Speak Your Mind

*

one × 4 =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.