אתם מתמידים או סתם נודניקים?

יש כל מיני דרכים ליצור קשרים עם אנשי תעשיית המוסיקה. אבל יש דברים שפשוט לא שווה לכם לעשות. בפוסט הזה אתן לכם 5 כללים שאפשר ללמוד מיחסים בינאישיים ולהשתמש בהם ביחסים עם אנשי תעשיית המוסיקה.

יש לי חברה שחוץ מהיותה חברה שלי, היא גם עובדת בעבודה בה היא מנהלת קשרים שונים עם אומנים שונים.
לפני כמה ימים היא סיפרה לי על אומן שהיא תכננה להזמין להופעה, אבל בשל אילוצים בירוקרטים שונים היא נאלצה להקפיא את הזמנתו.

מבאס – אבל קורה. היא כמובן הודיעה זאת לאומן והתנצלה.

אבל הוא, כך מסתבר, לא היה מוכן לקבל את התשובה הזו, והמשיך (ואולי ממשיך עדיין) לשלוח לה מיילים, שגם הופכים להיות יותר ויותר תובעניים ופחות ופחות נעימים. 

וזה לא המקרה היחיד. ממש לא. לכל אחד מאנשי התעשייה – מנהלים אומנותיים במועדונים, מנהלים אומנותיים של פסטיבלים, עיתונאים ובלוגרים – יש עשרות ומאות סיפורים דומים על אומנים שפשוט לא יכולים לקבל "לא" כתשובה והם ממשיכים ללחוץ עוד ועוד ועוד. 
 

מוסיקאים יקרים – לימדו את ההבדל בין להיות מתמידים ועקביים לבין להיות נודניקים ומטרידים

ומה ההבדל בין עקביות לבין נודניקיות אתם אולי שואלים? מה החוקים הלא כתובים של התעשייה? 

אין חוקים כאלה. כתובים או לא כתובים, אבל שווה ללמוד ממשהו שאתם מכירים, אז הנה: 

5 כללים שאפשר ללמוד מיחסים בינאישיים ולהשתמש בהם ביחסים עם אנשי תעשיית המוסיקה

 

1. אל תהיו נודניקים

אני מבין את זה – אתם מנסים "להכניס רגל בדלת" ויש עוד המון אחרים שמנסים לעשות בדיוק אותו הדבר. אבל אתם באמת חושבים שאם תשלחו עשרות מיילים או תתקשרו עשרות פעמים, תקבלו תשובה שונה ממה שקיבלתם בהתחלה? 

כן, אני יודע – "מגיעה" לכם תשובה. אבל אם מישהו לא מגיב אחרי 3 פעמים – קבלו את הרמז.

זה נכון ביחסים בינאישיים וזה נכון גם ביחסים עם אנשי התעשייה. 

אם היא היתה רוצה לתת לכם תשובה חיובית – היא כבר היתה נותנת.

ולא, להשאיר 5 הודעות בתא הקולי לא יגרום לה להזמין אתכם להופיע אצלה במועדון.

אגב, גם לא לתפוס מישהו באמצע שואוקייס ולספר לו במשך 10 דקות ארוכות למה אתם כל כך מוצלחים. 

 

2. רושם ראשוני טוב

רושם ראשוני הוא הרושם שנחרט בזיכרון. זה נכון בדייט, זה נכון בראיון עבודה, זה נכון גם במייל המכירות שלכם וזה נכון אפילו לאתר שלכם. 

3. סבלנות 

אחרי הרושם הראשוני הטוב שעשיתם, אל תתנפלו מייד בשנית. תנו לאשת התעשייה לחשוב, לעכל, להחליט מה היא חושבת על המוסיקה שלכם ועל ההתאמה למועדון, לעיתון או לפסטיבל שלה.

 

4. גלו עניין

אף אחד לא אוהב את אלה שמדברים רק על עצמם. זה אולי מטפח את בניית האגו שלכם, אבל זה לא יוביל אתכם לשום מקום.

גלו עניין אמיתי במי שעומד מולכם, ובמקום עבודתו. צרו דיאלוג. כן, הדבר הזה בו שני הצדדים מדברים על עצמם. נסו להבין איפה האינטרסים המשותפים של שניכם יכולים להפגש, ואיך אתם יכולים לעזור לו. זה תמיד יעזור גם לכם. בטווח הארוך או הקצר. 

זוכרים איך הרגשתם רע עם זה שבתאילנד הסתכלו עליכם כעל ארנק מהלך? זה בדיוק התחושה שתתנו לאיש התעשייה אם כל מה שיעניין אתכם הוא מה הוא יכול לעשות עבורכם.  

 

5. מחויבות לקשר 

כשרון זה דבר חשוב, אין ספק. אבל לאנשי תעשיית המוסיקה חשובה יותר הרצינות, המקצועיות והמחויבות.

איש תעשייה יחשוב כמה פעמים לפני שיפנה למוסיקאי הידוע בחוסר הרצינות או בחוסר המקצועיות שלו, ולא משנה כמה אותו מוסיקאי מוכשר.

לעומת זאת, למוסיקאים שעובדים במקצועיות עם מחויבות לקשר, כאלה שאנשי התעשייה יודעים שאפשר לסמוך עליהם, לא תחסר עבודה. 

רוצים דוגמא? אתם יכולים לנחש מה אני חושב על מוסיקאי שהתחייב להשתתף בהפקה שלי, אבל בעקבות  אלבום שהוציא וביקוש שגבר למוסיקה שלו, הוא ביטל את השתתפותו בהפקה שלי והשאיר אותי להתמודד עם התוצאות.

כן, עכשיו הוא מאוד מבוקש ולכן יכול להרשות לעצמו לבטל התחייבות מוקדמת שלו אלי. אבל מתישהו הביקוש קצת ישכך, אבל אני כבר אלמד מהניסיון ואחפש אחרים לפרוייקטים שלי. כאלה שאני אוכל לסמוך עליהם. 

 

בהצלחה!

כללים שאפשר ללמוד מיחסים בינאישיים ולהשתמש בהם ביחסים עם אנשי תעשיית המוסיקה

Comments

  1. אהלן נשמח לשובכם למחוזותינו.חג שמח.קראתי את המוצע ונזכרתי בחשיפה והפנצ"רים בגישה לא רצינית מצד אומנים מסוימים…. ולא ראיתי הפסקת פעילות אלא להפך המשך היתנהלות גם במצבים אחרים שנכחתי שם. אז מה היא דרשתך?מזכיר לי את הפסיכולוג המייעץ למטופל היתנהלות מסוימת ואז לכשקורה לו להיתקל במצב דומה אינו מיישם את הצעתו על עצמו ולכשנישאל על כך ענה"מי אמר שאני צריך לעשות את מה שאני מציע? אני רק מציע!קח מאמן אמין ביותר, וותיק ומנוסה: יכולים להגיד לך5 וגם10פעמים לא מעונינים! לכשצריכים אתה בפנים.שלא צריכים יתעללו בך אם תתן..!  "

    • הי מוטי, 

      כמו בכל דבר בחיים, צריך טאקט. זה בסדר לתקשר ולדבר עם אנשי תעשייה, כמו שזה בסדר לתקשר ולדבר עם כל אדם. אפילו יותר – כי זה חלק מהעבודה שלהם. אבל מגיע הרגע שהתקשור והדיבור הופך להתעלקות, ואז התוצאה היא שלילית עבור המוסיקאי. אז כמו בכל דבר – צריך מינונים

  2. מלמד ומעשיר ביותר!

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.