האם כדאי להגיע לועידות או ירידי מוזיקה גם אם לא נבחרתם לנגן שם?

בפוסט קודם כתבתי על כדאיות ההופעה בירידי מוסיקה. השורה התחתונה בפוסט ההוא היתה: מדובר בהשקעה משתלמת בהחלט, אם כמובן מדובר בועידות או ירידי מוזיקה אליהם מגיעים אנשי תעשייה הרלוונטיים למוסיקה שאתם עושים. 

אבל מה אם לא התקבלתם להופיע שם? האם שווה להגיע לשם בכל זאת? 

האם כדאי להגיע לועידות או ירידי מוזיקה גם אם לא נבחרתם לנגן שם?

ברור שבמקרה הזה הכדאיות להגיע יורדת.

החסרונות בהגעה לירידי מוזיקה

החסרונות בהגעה לירידי מוזיקה מבלי לנגן די ברורים:  

  • אם תגיעו תהיו שם "בתחתית שרשרת המזון", מבחינה זו זאתם "תרדפו" אחרי כל האחרים: מנהלי פסטיבלים, בעלי לייבלים, סוכני אומנים וכמוכם יהיו עוד מוסיקאים לא מעטים המנסים לקבל תשומת לב מאנשי התעשייה. 
  • תשומת הלב מופנית קודם כל להרכבים שכן מופיעים, מה עוד שלרוב אנשי התעשייה חשוב לראות הופעות לייב לפני שהם עושים עם המוסיקאים עסקים. 

 

היתרונות בהגעה לירידי מוזיקה

חשוב לדעת שיש לא מעט יתרונות חשובים שלמרות כל הסיבות הללו, תגיעו בעצמכם ליריד מוסיקה – לעבודת נטוורקינג אינטנסיבית. כמובן שזה נתון לשיקול דעתכם וליכולת שלכם לשאת בעלויות.

החשיבות העיקרית במילה אחת היא נטוורקינג (מהמילים החשובות ביותר לעסק שלכם). הנה קצת פירוט: 

 

פגישה בלתי אמצעית, אחד על אחד, של אנשי תעשייה רבים 

תוכלו לתת להם – ולא לשלוח בדואר/במייל לפסטיבל או למועדון שלהם בתקווה שהם יקבלו – חומרים שלכם ולקבל מהם כרטיסי ביקור. אף אחד כמובן לא מבטיח שהם יאזינו למה שנתתם להם, אבל זה יותר טוב מאלטרנטיבת המשלוח האנונימי.

 

קשר ישיר לאנשים הנכונים

נטוורקינג + איסוף כרטיסי ביקור של אנשי התעשייה מקצר לכם את הדרך ישירות אליהם – ולא דרך "שרה המזכירה".

 

פגישה עם אנשי לייבלים

בירידי מוסיקה תוכלו לפגוש רבים ממנהלי הלייבלים השונים.  באירופה, שיטת הלייבלים הותיקה בה הלייבל מפיץ לחנויות, עושה יח"צ ופרסום ואף מארגן בוקינג, עדיין לא נעלמה מהעולם. ככלל, הרבה יותר קל לארגן תורים באירופה ואפילו להופיע בפסטיבלים אם אתה חתום בלייבל אירופאי.

 

פגישה עם פרומוטרים רבים

בירידים הללו תוכלו להכיר פרומוטרים רבים יותר ממה שהכרתם או ששמעתם עליהם. אולי תוכלו לסגור עסקה עם אחד מהם ותכנסו ל-Roster שלו?

 

לא להתחיל מעמדת נחיתות

אומנים רבים מאוד מגיעים לירידי המוסיקה לעשות נטוורקינג ולנסות לסגור עסקאות. אם אתם לא שם, אתם בעמדת נחיתות שיווקית לעומת האומנים שכן עושים נטוורקינג.

 

הכרות מוקדמת עם אלה שיבחרו את ההרכבים להופעות בשנים הבאות

חברי צוותי השיפוט שבוחרים מי יופיע בשואוקייסים הם אנשי תעשייה. אתם כמובן לא תדעו בזמן אמת מי האנשים שירכיבו את צוותי השיפוט של השנים הבאות, אבל אם תעשו נטוורקינג טוב, יש סיכוי גדול שתכירו אותם, ויותר חשוב מזה – הם יכירו אתכם הכרות ראשונית. זה יכול לתת לכם יתרון על פני אחרים, או לכל הפחות, לא יעמיד אתכם במנקודת פתיחה נחותה יותר מאחרים.  

 

חשוב גם לזכור כי עלות ההגעה של אדם אחד או שניים ליריד מוסיקה במטרה לעשות נטוורקינג היא הרבה יותר נמוכה מעלות הבאת הרכב שלם לשואוקייס שם, כך שהסיכון שאתם נוטלים אינו גבוה כל כך. 

לפעמים שווה להגיע לירידי מוסיקה חשובים גם אם רק לנטוורקינג. אבל כל זה נכון רק אם אתם מסוגלים לעשות נטוורקינג, רק אם אתם מסוגלים לשווק את עצמכם. מה הטעם יהיה להגיע ליריד מוסיקה כדי לעשות נטוורקינג ולעמוד מבוישים בצד ולא לפנות לאנשים ולפתח שיחה? במקרה הזה – חבל על הכסף והזמן שלכם. במקרה הזה שווה שתשקלו לשלוח מישהו מטעמכם, או הכי טוב – תגיעו שניכם. 

אבל חשוב לזכור – גם אם כעת אתם לא מרגישים שאתם יכולים לשווק את עצמכם בעצמכם, אם אתם רוצים שהעסק שלכם יצליח, אתם חייבים ללמוד לשווק ולמכור את המוסיקה שלכם. נכון, לא כולם נולדים עם יכולות שיווק ויצירת קשר מעולות, אבל אפשר ללמוד את זה בתרגול נכון. 

בהצלחה!

 

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.