האם שווה למוסיקאים להופיע בשואוקייסים או בירידי מוזיקה? | ברק ויס

האם שווה למוסיקאים להופיע בשואוקייסים או בירידי מוזיקה?אחד מסוגי הפלטפורמות השיווקיות הכי משמעותיות למוסיקאים הם ירידי המוסיקה של אנשי התעשייה. (יש לירידי מוסיקה שונים שמות שונים – Music Expo, Music Forum, Music Meeting או אצלנו בארץ "פסטיבל חשיפה" או "Tune in Tel Aviv" – אבל מדובר בפלטפורמות דומות. 

החשיבות של ירידי המוזיקה למוזיקאים היא עצומה. זו הסיבה מדוע יזמנו את אירועי החשיפה הבינלאומית בה אנו מביאים עשרות אנשי תעשיה לישראל ומראים להם שואוקייסים שלכם.

זו הסיבה מדוע אני "מפמפם" לכם כל הזמן על הרשמה לירידי מוסיקה שונים.

אז התשובה הקצרה לשאלה המופיעה בראש פוסט זה היא – כן שווה ביותר! (הסתגויות מסוימות תמצאו בגוף הפוסט)

בכל זאת, יש לי פוסט שלם "לשרוף", אז לנוחותכם, הנה כמה תשובות לשאלות בסיסיות בנושא.

 

מהם ירידי מוסיקה?

ירידי מוסיקה או תערוכות מוסיקה, הם מפגשים מקצועיים ועסקיים הנערכים לאנשי תעשיית המוסיקה (מנהלי פסטיבלים, מנהלים אומנותיים של אולמות, בעלי מועדונים, פרומוטרים, עיתונאי מוסיקה, מנהלי אומנים, בעלי לייבלים ואומנים).

 

מה קורה באירועים אלה?

כמו כל יריד עסקי – ביריד הזה עושים עסקים – עסקי המוסיקה. לרוב בירידים כאלה מתחילים את העסקאות, וסוגרים אותן מאוחר יותר: בוקינג לפסטיבלים ולמועדונים, החתמות בלייבלים וכו'.

ברוב הירידים תמצאו עשרות ומאות דוכנים/ביתנים של פסטיבלים, של פרומוטרים, של לייבלים וגם ביתנים של מדינות המשמשים כביתן מטריה לפעילות עסקית-מוסיקלית מאותה המדינה (אומנים, לייבלים, פסטיבלים וכו'). בין הדוכנים משוטטים מאות ויותר אנשי תעשייה שבודקים "מה חם", סוגרים עסקאות ובאופן כללי מתכננים כך את התכניות האומנותיות של המועדונים/הפסטיבלים וכו' שלהם לשנים הקרובות. 

בנוסף – בכל אחד מהירידים הללו מתקיימות הופעות קצרות של אומנים – שואוקייסים, המופיעים שם מתוך מטרה להיחשף בצורה מיטבית בפני אנשי התעשייה.

ברוב ירידי המוסיקה מתקיימות עוד פעילויות (הרצאות, דיונים וכו') – אבל זה לא המקום להרחיב על כך.

 

מהם ירידי המוסיקה המרכזיים?

יש לא מעט ירידים כאלה, חלקם הם ירידי מוסיקה באופן כללי וחלקם מיוחדים לסגנונות מוסיקליים מסוימים.

כמה מהמפורסמים והאיכותיים: Womex, Jazzahead, SXSW, APAP, Babel Med Music, MEDIMEX אבל יש עוד רבים (כולל באסיה ובאוסטרליה אותם לא הזכרתי כלל).

 

האם שווה ההשקעה בעלויות להופיע בירידי המוסיקה?

כן, אבל עם תנאים.

בתנאי שהגדרתם לעצמכם תוכנית פעולה – מה אתם עושים לפני, במהלך ואחרי ההשתתפות, כדי למקסם את האירוע.(ר' בהמשך)

בלי תוכנית פעולה כזו, רק שואוקייס לא יביא לכם שום קפיצת דרך בקריירה המוסיקלית. 

כמובן שהכדאיות תלויה בסדרי העדיפויות שלכם, אבל דבר אחד ברור: אם אנשי התעשייה המגיעים ליריד מוסיקה מסוים, הם רלוונטיים למוסיקה שלכם, אז שואוקייס בירידי מוזיקה מאפשר לכם חשיפה מאוד משמעותית ובלתי אמצעית לאנשי תעשייה "נכונים" רבים.

מבחינה זו – אין תחליף  להופעה ביריד מוסיקה.

 

האם ההופעה כשלעצמה ביריד מוסיקה יכולה לגרום לפריצה הגדולה?

לרוב לא. ההופעה אמורה להיות פלטפורמה מצוינת להמשך עבודת שיווק אינטנסיבית – גם מול אנשי התעשייה שהיו בהופעתכם וגם מול אנשי תעשיה אחרים.

עבודת שיווק אינטנסיבית צריכה להיעשות לפני, במהלך ואחרי היריד.

אם לא תמשיכו לאורך זמן את האינטרקציה מול הקשרים שנוצרו לכם בעת היריד – גם הפלטפורמה האיכותית הזו לא תעזור לכם.

תזכרו: גם מי שנכח בשואוקייס שלכם ואהב מאוד את שראה, לא בהכרח יכול לשבץ אתכם באופן מיידי לפסטיבל הבא שלו. לי למשל לוקח לפעמים 4 וגם 5 שנים מהזמן בו "סימנתי" הרכב מסוים ככזה שצריך להזמין להופיע בפסטיבל ג'אז תל אביב ועד שזה קורה בפועל, מכל מיני סיבות ושיקולים מקצועיים שלי. לכן – אסור להתייאש ולהמשיך לקיים את הקשרים שנוצרו לאורך זמן.

בהצלחה!

Comments

  1. תודה איש יקר!!

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.