המדריך (הכמעט) מושלם לנטוורקינג משמעותי בועידות מוזיקה, חלק ב

זהו החלק השני והאחרון (בינתיים) של המדריך (הכמעט) המושלם לנטוורקינג מועיל ומשמעותי בירידי מוזיקה וגם ועידות מוזיקה.

הקליקו כאן לחלק הראשון של המדריך ובו 10 הטיפים הראשונים

אני מזכיר לכם את עקרון היסוד:

נטוורקינג אינו ניסיון למכור את עצמכם לאנשים שלא מכירים אתכם. נטוורקינג הוא בראש ובראשונה בניית יחסים משמעותיים ואפילו חברויות עם אנשים

נטוורקינג ועידות מוזיקה

אם תצליחו לבנות יחסים כאלה, זה יהיה משמעותי יותר לקידום הקריירה שלכם גם מ-100 כרטיסי ביקור שאספתם.

אז לכל המוסיקאים המתכננים להגיע לאחת כל עשרות ועידות מוזיקה וירידי מוזיקה, הנה:

החלק השני של המדריך (הכמעט) מושלם לנטוורקינג יעיל ומשמעותי

בעת האירוע:

11. זכרו הכל מהשיחה

שם האיש, היכן הוא יושב, מה הוא עושה, המאכל האהוב עליו והמוסיקה המועדפת עליו. הכל. ישר אחרי השיחה, מהרו ורישמו את מירב הפרטים על כרטיס הביקור שקיבלתם ממנו. אם אתם מרגישים שאתם לא תזכרו עד לסוף השיחה – לכו לשירותים במהלך השיחה ורישמו את כל הפרטים. בסוף יום עמוס בועידת המוזיקה אתם כבר לא תזכרו מי הוא מי. בטח לא אחרי שתחזרו הביתה יום אחרי אחרי ועידות מוזיקה.

 

12.  זכרו שמות

זה קורה לי הרבה פעמים. אני פוגש אדם זר, כ"א מציג את עצמו והנה דקה אח"כ, אני שוכח את שמו. בעבר הייתי עושה להטוטים רק כדי להתחמק מקריאה בשמו של אותו בן שיח, כדי שלא יבין כי שכחתי את שמו. היום אני כבר יודע: חייבים לזכור את שמו של בן השיח שלך. לכן אם אתם לא קלטתם את שמו, אל תתביישו – שאלו אותו שוב לשמו. ואז תזכרו אותו! לכל אחד דרך אחרת לזכור שמות – תבחרו בדרך הנוחה לכם – אבל תזכרו. זה קריטי!

 

13. אין אנשים לא חשובים 

אל "תנערו" ישר אנשים שאתם חושבים שהם לא חשובים לכם. אם מישהו שאתם לא חושבים שהם משמעותיים לקידום הקריירה שלכם פותח איתכם בשיחה,  הקדישו להם מעט זמן. אולי תגלו בכ"ז "ערך" עבורכם? אולי בעתיד יצטלבו דרכיכם? מי יודע.

חוצמזה, זו קארמה טובה. 
 

14. אל תקצרו שיחות כדי להגיע לעוד מישהו 

אם אתם פוצחים בשיחה "איכותית", אל תמהרו לסיימה כדי לפנות לעוד בן שיח. הקדישו לבן השיח זמן, כדי שלא ירגיש שאתם מנערים אותו. אם אתם מרגישים שהשיחה הגיעה לשלב של קשר מעט יותר הדוק, תרגישו חופשי לבקש את הטלפון של בן השיח ולהזמין אותו לקפה למחרת או לקבוע בבר במלון אחרי השואוקייסים. 
 

15. דעו את הגבולות

תמיד צריכים להעז ולפנות לאנשים, כולל כשיש חבורה של אנשים שמדברת, אבל חשוב גם להסתכל ולהבין את הסיטואציה. אם קבוצה של אנשים מדברת ביניהם וברור משפת הגוף (או משפת הדיבור שאינה אנגלית למשל) שמדובר ב"חוג סגור" – אל תתערבו. כנ"ל כשיש שיחה בשניים. נסו להעריך את המצב והשתמשו באינטואיציה שלכם. יש קו ברור העובר בין האנג של כמה אנשים שאפשר בכיף להצטרף אליו לבין  התערבות שתתפרש כחצופה שלא הוזמנתם אליה. אל תעברו את הקו הזה.

נטוורקינג בתעשיית המוסיקה
 

16. כוונו נמוך

בניגוד לאינטואיציה הראשונית, אתם ממש לא חייבים לנסות לעשות נטוורקינג דווקא עם הביג בוסים של הפסטיבלים,  הלייבלים וכו'. ז"א זה מצוין, אבל לפעמים דווקא נטוורקינג עם העוזרים, עם מספרי 2 ו-3 בארגונים השונים, יכול להועיל לכם מאוד:

  • ראשית, יהיה לכם קל יותר להגיע אליהם ולתפוש אותם לשיחה.
  • שנית, לעיתים קרובות יש לסגנים ולעוזרים השפעה גדולה מאוד בארגונים שלהם.
  • שלישית, מספרי 2 כאלה הרבה פעמים הופכים תוך כמה שנים למספרי 1 בארגונים, ואם יצרתם איתם קשרים טובים – זה יקדם אתכם בעתיד.
  • רביעית, תמיד יש סיכוי כי בסוף היום השלישי, אחרי שנהייתם BFF עם מס' 2 בפסטיבל חשוב, הוא יכיר בינך לבין הבוס שלו ו..הופ – יש לכם קשר עם מס' 1.

17. אירועי הנטוורקינג הלא פורמליים

בכל ועידת מוסיקה או יריד מוסיקה יש פאנלים/הרצאות/קבלות פנים – דהיינו אירועי נטוורקינג פורמליים. לצידם מתקיימים תמיד  אירועים לא פורמליים, שתכל'ס הכי חשוב להיות בהם אם רוצים לעשות נטוורקינג איכותי.

זה יכול להיות ארוחות בוקר במלון של מרכז הקונגרסים, בר המלון ב After Hours אחרי שהשואוקייסים האחרונים של הערב מסתיימים, הרמות כוסית וקבלות פנים בביתני מדינות שונות, ג'אם סשנים בשעות הקטנות של הלילה וכו'.

אלה המקומות שהכי חשוב לכם להיות בהם. מצאו אותם!

נטוורקינג בתעשיית המוסיקה

 

אחרי האירוע:

18. אומנות הפולו-אפ

הימים שאחרי ועידות מוזיקה משמעותיים כמו ימי הועידות והירידים עצמם. התחברו אל הקשרים החדשים שלך בכל הדרכים – דרך ה-Linkedin, פייסבוק, טוויטר וכו'. 

אני יודע, כולכם חושבים כעת על אימיילים – אז אקדיש להם טיפ נפרד:
 

19. פולו-אפ באימייל

אני יודע, כולכם למדתם מהאמריקאים כי מנומס לשלוח מייל תדה על המפגש שבוע-שבועיים אחרי האירוע. ואכן, האמריקאים צודקים.

אבל יש כאן catch שלא אמרו לכם: אם תשלחו אימייל שאומר בסה"כ תודה או מביע שאיפה תיאורטית לעבוד מתישהו בעתיד – ברוב הסיכויים לא תזכו לשום תגובה.

הסיבה היא פשוטה: איש התעשייה שמקבל אימייל כזה שואל את עצמו "אוקיי… מה יש לי להגיב על מייל כזה?" ואם אין לו מה לומר – אז רוב הסיכויים שהוא ימחק אותו ואתם תשארו בלי תגובה כלשהי ממנו.

לכן, אימייל פולו-אפ חייב שיכלול גם בקשה להתייחסות קונקרטית שלכם.

נניח בקשה מנומסת שיקשיב ל-3 קטעים של סאונדקלאוד שלכם ויביע דעה – כי דעתו חשובה לכם. או נניח לספר כי הלהקה שלכם מגיעה לאיזור של איש התעשייה בעוד חצי שנה ובקשה להמלצות על מקומות שאפשר לפנות אליהם וכו'. בקיצור – תנו לאיש התעשייה את ההזדמנות לענות לכם.
 

20. שילחו כמובן אימייל תמציתי

אף אחד לא אוהב לקרוא מגילות.
 

21. אל תקחו את זה אישי 

מדהים לדעת כמה מוסיקאים לוקחים אישית את העובדה שלא עונים להם. אבל תכל'ס – אין לכם מושג מה מצבו של בן שיחתכם –  אולי הוא סופר עסוק, אולי הוא מוטרד מעניינים משפחתיים? יש אלף סיבות מדוע מישהו לא עונה לכם. אל תקחו את זה אישית. פשוט שלחו תזכורת – אפילו כל שבוע שבועיים – עד שתקבלו תשובה. אל תדאגו – זה לא ייחשב נדנוד.
 

22. תגיעו שוב

נטוורקינג זה עניין תהליכי ומתפתח. ככל שתצליחו להגיע ליותר ועידות מוזיקה, ככה תכירו יותר ויותר טוב את אנשי התעשייה, תיצרו קשרים חדשים ותחזקו את הישנים.

 

הקליקו כאן לחלק הראשון של המדריך ובו 10 הטיפים הראשונים

בהצלחה לכולם ובמיוחד לאלה שמתכננים להגיע לירידי מוזיקה או ועידות מוזיקה. בטח נתראה באחד מהם!

יש לכם עוד עצות לקראת, במהלך או אחרי אירוע נטוורקינג? הוסיפו בתגובות!!

 

נטוורקינג בתעשיית המוסיקה

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.