המדריך (הכמעט) מושלם לנטוורקינג משמעותי בועידות מוסיקה, חלק א

יש בעולם עשרות רבות של ועידות וירידי מוסיקה ואירועי שואוקייס. בכולם מופיעים הרכבי מוסיקה מתוך מטרה לעשות רושם על באי הועידות ולפתוח דלת לחשיפה בינלאומית. כמה מהועידות המוכרות הן NAMMSXSW ,Jazzahead וגם WOMEX. גם החשיפה הבינלאומית "שלנו" היא חלק מאותם עשרות ועידות ושואוקייסים.

אבל הנה הפתעה (אולי):

באירועים כמו ועידות מוסיקה, מה שחשוב לא פחות מהופעות השואוקייס, ואולי אפילו יותר, הם יצירת הקשרים – הנטוורקינג.

לרבים מבינכם שהשתתפו בירידים וגם ועידות מוסיקה, החווייה היא אולי לא חביבה במיוחד:

זכרונות עמומים של פרצופים רבים, כרטיסי ביקור שקיבלתם ושאתם כבר לא זוכרים מי נתנו לכם אותם, אנשי תעשייה משמעותיים שסירבו אפילו לתת לכם כרטיס ביקור ובוודאי ניערו אתכם כשרציתם להחליף כמה מילים. אח"כ ניסיון לעשות פולו-אפ באימיילים לכרטיסי הביקור, שלרוב מסתיים בכלום. והנה יריד המוסיקה חלף עבר לו, בלי להותיר את חותמו עליכם. חות, כמובן ממאות הדולרים שהוצאתם כדי להשתתף בו.

אז מה עושים? איך גורמים לחווייה להיות שונה?

העקרון הוא פשוט:     

נטוורקינג אינו ניסיון למכור את עצמכם לאנשים שלא מכירים אתכם. מטרת נטוורקינג היא בניית יחסים משמעותיים ואפילו חברויות עם אנשים.

אם תצליחו לבנות יחסים כאלה, זה יהיה משמעותי יותר לקידום הקריירה שלכם גם מ-100 כרטיסי ביקור שאספתם.

ועידות מוסיקה ונטוורקינג

 

אז לכל המוסיקאים המתכננים להגיע לועידות מוסיקה ואירועי שואוקייס, הנה

החלק הראשון של המדריך המושלם (כמעט) לנטוורקינג יעיל ומשמעותי

לפני האירוע:

1.  השקיעו בדיסק או בדיסק און קי ממותגים ומעוצבים (אם בכלל)

דיסק ממותג ומעוצב

זה די מבאס לקבל דמו/דיסק צרוב עם משהו שכתוב בטוש עליו. זה מעביר רושם ראשוני של חלטורה, לא של מקצוענים.

תתייחסו לדיסק או לדיסקונקי כמו אל כרטיס ביקור. אל תצפו שממש יאזינו למוסיקהשבפנים (אם כן – זה בונוס). לכן גם אין טעם בדיסק און קי לא ממותג. קחו בחשבון שבאיזה שהוא שלב, מקבלי הדיסק און קי ימחקו את החומרים שלכם וישתמשו בו לצרכיהם, ויהיה נחמד אם הם יקבלו תזכורת מכם בכל פעם שיעשו זאת.

בכלל, אני חושב שחלק גדול מאנשי התעשייה יודו לכם אם לא תעמיסו עליהם עוד דיסקים ואפילו לא דיסק און קי. רובם מגיעים עם תיק עלייה למטוס/טרולי קטן ולא עם מזוודה וממש אין להם מקום ובוודאי לא רצון לאובר-ווייט. מה גם, שהיום יותר ויותר אנשי תעשייה מעדיפים סטרימינג, ויעדיפו שואחרי הועידה תשלחו להם לינק לסטרימינג או להורדה – לבחירתם. 

 

2.  תכננו מראש 

בכל יריד או ועידת מוסיקה יש הרשמה מוקדמת ולרוב לנרשמים יש גישה למאגר כלל הנרשמים. בדקו את רשימת המשתתפים היטב וסמנו לעצמכם את מי הייתם רוצים לפגוש.

זה הזמן לעשות מעט "ריגול תעשייתי" ולהבין אם הפסטיבל שמנהל אותו זה שאתם הייתם רוצים לפגוש בכלל רלוונטי לסגנון המוסיקה שלכם.
 

3.  שילחו מייל מקדים ובקשו פגישה קצרה של 5-10 דקות

נכון, רוב הסיכויים שהם לא יענו או יענו בשלילה, אבל אולי לא אז מה יש לכם להפסיד? יתרה מכך, אח"כ כשתפגשו בעת יריד המוסיקה עם אותו אחד, תוכלו לפתוח בשיחה בזה ששלחתם אימייל כי מאוד רציתם לפגוש בו וכמה נחמד לפגוש אותו וכו'.

נטוורקינג בתעשיית המוסיקה

 

בעת האירוע:

4.  התלבשו לאירוע

כשאתם לבושים כמו שצריך, אתם מרגישים בטחון עצמי. זה חשוב. כמובן גם הרושם הראשוני קובע והלבוש עוזר. שווה לרחרח מה קוד הלבוש הלא פורמלי ביריד או בועידת המוסיקה – ולהתלבש בהתאם. אבל נסו בכל זאת לבלוט, עם פריט לבוש או אקססורי שמושך תשומת לב. אתם לא רוצים להיבלע לגמרי בקהל, נכון?
 

5.  דבר ראשון – לנשום

זוכרים את הפעם הראשונה שהגעתם למזרח או להודו וכל מה שרציתם בהתחלה זה להסתתר בגסטהאוס? הלם תרבותי בייבי. זה קורה גם בועידות וירידי מוסיקה, שהם אירועים ענקיים עם אלפי אנשי תעשייה המסתובבים בין מאות דוכנים. אל תכנעו להלם ולפחד ואל תסתתרו. תגיעו, תרשמו, קבלו את התכנייה. ותנשמו עמוק. זה הזמן להביט סביב, לנסות להבין מה קורה, אוריינטציה של המקום. תיכף תקפצו למים הסוערים של האירוע, לפני כן – קבלו פרספקטיבה.
 

6.  קבעו תוכנית פעולה בתחילת האירוע

אחרי שנשמתם והסתכלתם סביב. זה הזמן לשבת עם התכנייה על כוס קפה או בירה ולקבוע תוכנית פעולה.

  • סמנו  אירועים/פאנלים/הרצאות/קבלות פנים/שואוקייסים שאתם רוצים להיות בהם.
  • סמנו דוכנים שאתם צריכים לעבור בהם ולדבר עם האנשים שם.
  • סמנו אנשים שאתם הייתם רוצים להפגש איתם.

עכשיו  – תתחילו לשוטט ולהנות!

 נטוורקינג בתעשיית המוסיקה

 

7.  חייכו וברכו אנשים לשלום 

אתם תראו את אותם אנשים יום אחרי יום במהלך הועידה או היריד. ביום השני כבר תוכלו לברך בשלום ידידותי יותר את מי שכבר בירכתם בשלום וככה לאט לאט נבנית החברות – נבנים הקשרים. 
 

8.  אל תפחדו לפנות לאנשים שאתם לא מכירים 

אם לא תעשו את זה תתחרטו אח"כ ובכלל – מה יש לכם להפסיד? וכן, זה כולל "כוכבים" ואנשי תעשייה מרכזיים.
 

9.  בנטוורקינג לא מוכרים 

הנה כלל בסיסי שיפתיע אתכם: בנטוורקינג לא מוכרים כלום. בנטוורקינג יוצרים קשרים וחברים.

אחר כך, אחרי האירוע, אתם מוזמנים לנסות למכור. תחשבו על האירוע כעל האנג אחד גדול, שמטרתו – יצירת קשרים טובים עם אנשים משמעותיים מהתעשייה. לכן, אל תמכרו את עצמכם בכח, אל תהיו מכווני מטרה של "למכור בכל מחיר." סתם תצאו מתוסכלים.
 

10. תקשיבו לבני השיח שלכם 

מאחר והמטרה אינה מכירה, אתם משוחררים מהצורך לעשות Sales Pitch. פניתם למישהו והתחלתם בשיחה? תקשיבו למה שיש להם לומר. תרגעו. חייכו. אל תנסו למכור את עצמכם. המטרה היא לא חתימה על תור של חודשיים ברחבי אירופה – אלא שהם יזכרו אתכם – ולטובה. מאחר ואנשים הכי אוהבים לדבר על עצמם – תנו לבן השיח שלכם לדבר על עצמו. בסוף הוא גם ישאל אתכם מה אתם עושים ביריד – ואז תספרו לו.

**

עד כאן החלק הראשון של המדריך (הכמעט) מושלם לנטוורקינג משמעותי בירידי ובועידות מוסיקה

הקליקו כאן לחלק השני של המדריך ובו (יותר) מעוד 10 טיפים לנטוורקינג מושלם

יש לכם עצות נוספות לקראת, במהלך או אחרי אירוע נטוורקינג? הוסיפו בתגובות!!

 

נטוורקינג בתעשיית המוסיקה

 

 

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.