איך קובעים טורים בחו"ל: 4 שיקולים מפתיעים בבחירת היעד הבא שלכם

לא פשוט לסגור טורים בחו"ל. למעשה, זה אולי יפתיע אתכם, אבל אין באמת מדינה כזו שקוראים לה "חו"ל" (המדינה הזו מופיעה לרוב במשפטים כמו "אני רוצה להופיע בחו"ל".)  ואפילו אין מדינה שקוראים לה "אירופה". השוק בגרמניה שונה מאוד מהשוק בצרפת, ששונה מאיטליה, ששונה מבריטניה וכו' וכו'.

אם החלטתם להשקיע את האנרגיה והפוקוס שלכם בזמן הקרוב על סגירת טורים בחו"ל, חשוב כדאי שתבינו אילו מדינה (או מדינות) יהיה לכם נכון לטרגט ולנסות לסגור שם הופעות.

אז איך תדעו לאילו מדינה אתם צריכים להתכוונן?

ישנם שיקולים רבים בקביעת החלטה זו, חלקם ידועים וברורים (כמו למשל: באילו מדינות יש לכם סוכן בוקינג או האם הוזמנתם להופיע בפסטיבל במדינה כלשהי). 

אבל ישנם שיקולים בקבלת ההחלטה הקריטית הזו, שבדרך כלל מוסיקאים לא מודעים אליהם. 

בפוסט הזה אמנה 4 שיקולים שלא חשבתם עליהם, אבל הם חיוניים לקבלת החלטה נכונה לאיזו מדינה עליהם להפנות את מאמצי סגירת ההופעות שלכם.

לקריאה נוספת: המדריך לקביעת טורים בינלאומיים

 

שיקול ראשון: חוקי המדינה

טורים בחו"ל: חוקי המדינה

האם חוקי המדינה בה חשקתם להופיע יכבידו על יכולת ההופעה שלכם בה?

במדינות שונות יש חוקים שונים הקשורים להופעות אומנים זרים. החוקים בחלק מהמדינות יקשו עליכם מאוד להופיע בהן.

לכן, לפני שאתם מתחילים להשקיע זמן ואנרגיה בסגירת טורים בחו"ל, הקדישו זמן ללימוד החוקים באותן מדינות. 

כמה דוגמאות:

א. עלות הוצאת ויזת אומן/עבודה 

יש מדינות שלהוציא ויזת עבודה לאומנים תעלה מעט. לעומתם, ישנן מדינות בהם תיאלצו להפרד מסכומים משמעותיים לכל נגן. עכשיו תכפילו במספר הנגנים בלהקה ותבינו את המשמעות הכלכלית של הופעה במדינה כזו, ותחליטו אם התוצאה הצפויה שווה את המאמץ וההשקעה הכספית.

ב. משך זמן הנפקת הויזה

יש מדינות שמוציאות אשרת עבודה לאומנים במהירות, ויש כאלה שנדרש זמן רב עד שהמערכת תיתן תשובה.

ג. איגודים מקצועיים

יש מדינות שמחייבות שאומנים זרים יהיו חברים באיגודים מקצועיים של אומנים מקומיים, כדי שאפשר יהיה לנגן במדינה. כמובן שדמי החבר באיגודים אלה אינו זול במיוחד. 

 

שיקול שני: מתי לאחרונה הופעתם במדינה?

טורים בחול: מתי לאחרונה הופעתם במדינה?

הדבר הראשון בערך, שאני שואל כל אומן לו אני מייעץ, שמודיע לי בשמחה שסגר הופעות במדינה X , הוא: "מעולה. קבעת לעצמך תור לאותה המדינה שנה אח"כ?"

מסתבר, שהשאלה הזו מנוגדת להגיון של רבים מכם. 

מבחינתכם, אם הופעתם במדינה X, אתם "שרופים" שם לפחות כמה שנים, ולכן נכון יהיה לכוון את הסיבוב הבא של טורים בחו"ל דווקא למדינות אחרות.

טעות!

כל תור חושף אתכם ליותר ויותר קהל במדינת היעד. אולי כתבו עליכם בעיתונות מקומית, פרומוטרים ובעלי מועדונים שמעו עליכם וכד'.

ההשקעה הגדולה שהשקעתם בתורים הקודמים כדי שהקהל שם יכיר אתכם, תעשה לכם את החיים יותר קלים בתורים הבאים, ובתנאי שתסגרו באותה מדינה הופעות סמוך ככל האפשר לתור הקודם, כדי שאנשים לא ישכחו אתכם.

ככלל אצבע, זמן אידאלי לחזור לאותה המדינה הוא כעבור חצי שנה עד שנה.

 

שיקול שלישי: האם הסגנון המוסיקלי שלכם מוּכּר ומוֹכר?

האם הסגנון המוסיקלי שלכם מוּכּר ומוֹכר?

לא כל המדינות שוות. גם מבחינת הפופולריות של ז'אנרים מוסיקליים שונים.

לפני שאתם מתחילים לסגור הופעות, בידקו האם הז'אנר המוסיקלי שמאפיין ביותר את המוסיקה שלכם בכלל מוּכּר ומוֹכר שם.

אל תנסו לפרוץ למדינה בה הז'אנר המוסיקלי שלכם לא פופולרי. בטח לא בהתחלה. עדיף שאחרים יעשו את העבודה הקשה בשבילכם.

איך תדעו אם הז'אנר המוסיקלי שלכם פופולרי במדינת היעד?

בידקו:

א. להקות מקומיות

האם יש להקות מקומיות שמנגנות בז'אנר שלכם?

ב. רפרנסים מוסיקלים שלכם

האם הרפרנסים המוסיקלים שלכם (אלה שעדיין חיים ומופיעים ברחבי העולם) משלבים את המדינה בזו בתורים העולמיים שלהם בצורה סדירה?

אני מציע לכם לקרוא גם את: 4 דרכים לארגן הופעות בחול ובמקומות שאתם לא מכירים

 

שיקול רביעי: האם יש לכם מבטא?

האם יש לכם מבטא

חלק גדול מכם שר באנגלית.

זו בעצם אחת הסיבות המרכזיות אצל רבים מכם בכלל לשקול לקבוע טורים בחו"ל.

אבל זה שאתם שרים באנגלית, ממש לא אומר שהיעד המועדף עליכם צריך להיות רק ארצות דוברות אנגלית.

זה נכון במיוחד אם האנגלית שלכם אינה מושלמת.

כמו שלנו קשה לקבל אומן ששר בעברית עם מבטא זר, ככה במקרים רבים יהיה קשה לכם במדינות דוברות אנגלית, אם המבטא שלכם אינו מושלם.

מצד שני, ישנן מדינות בהן יש יותר טולרנטיות לשירה אנגלית עם מבטא זר.

גם את זה שווה לכם לבדוק לפני שאתם מתחילים לסגור טורים בחו"ל. 

 

בהצלחה! 

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.