זהו החלק השני של הפוסט של הבסיסט טל גמליאלי – שנותן לכם טיפים לסיבוב הופעות בחו"ל ש(כמעט) כולו סולד אאוט.
טל חזר לפני זמן קצר מסיבוב הופעות מצליח מאוד בחו"ל עם הטריו שלו, אז ביקשתי ממנו לחלוק מתובנותיו ולתת טיפים לסיבוב הופעות מוצלח, לאלה מביניכם שמתכננים סיבובי הופעות בחו"ל.
החלק הראשון עסק בטיפים כלליים להתנהלות נכונה לקידום קריירה בינלאומית.
בחלק הנוכחי, השני והאחרון, טל נותן לכם 14 (!) טיפים לסיבוב הופעות מוצלח בחו"ל:
- 6 טיפים להכנה נכונה לקראת סיבוב ההופעות
- 8 טיפים להתנהלות נכונה בזמן סיבוב ההופעות עצמו
אולי יעניין אותך: איך קובעים טורים בחו"ל: 4 שיקולים מפתיעים בבחירת היעד הבא שלכם
**
6 טיפים להתנהלות נכונה לקראת סיבוב ההופעות
1. שווקו וקדמו את המופעים
עשו תמיד קידום ממומן ואורגני בפייסבוק לכל הופעה שלכם. גם כששכרכם מובטח.
ככה עשיתי בכל הופעה. גם כשהיה לי הסכם חתום, כולל שכר אומנים מוסכם עם המועדון, ולכאורה לא הייתי צריך להתאמץ יותר.
למה? גם כי רציתי שההופעות שלי יהיו מלאות, אבל גם כי חשוב היה לי ביותתתתתררררר שאנשי התעשייה – בעלי המועדונים והבוקינג, יידעו שאני איתם במלחמה על הקהל כתף אל כתף. זה אינטרס משותף.
אני כל כך מעריך את ההזדמנות הנדירה שהם נתנו לי וזה חלקי המועט בעניין זה.
2. תכינו מפרט טכני מפורט
דאגתי להכין מפרט טכני הכי מפורט של כלי הנגינה. מידות מדוייקות של הקונטרבס, סוג וגודל תופים, פסנתר כנף, מוניטורים, סוג מגבר ועוד.
3. תכננו מראש את הפקת הטור
הטור-ואן המקורי של אירוסמית'
אם תתכננו מראש את פרטי הטור, תרכשו מראש כרטיסי טיסה ורכבות, תוכלו לחסוך לא מעט.
במקרה הזה, משה אלמכיאס, הפסנתרן שלי, לקח פיקוד וביצע עבורי את כל הרכישות בהתאם להוראות שנתתי לו: טיסות, רכבות ומלון – כשלא סופק על ידי המועדון. חוץ מזה הוא מוסיקאי נהדר. בקיצור סיידמן אידאלי (ראו בהמשך: "טיפ לסיידמנים שביננו")
4. תכננו את תוכן ההופעות מראש
דאגתי להכין עם הנגנים שלי כמה סט ליסטים מראש, תוך חשיבה על בניית האנרגיה הכללית, מעבר מקטע לקטע בהופעה, וגם בדיוק מתי אני אומר כמה דברים מעל הבמה לקהל, וכמובן – מה אני אומר.
5. אל תשכחו – הכנה משפחתית
זה טיפ שמיועד במיוחד להורים שבינכם, בהווה ובעתיד:
דאגתי לשבת עם דניה זוגתי שתחיה, ולעבור על כל שעה ושעה במהלך היעדרותי, ולדאוג שיש פתרון: להסעות של הילדים, לאוכל במקרר, לעזרה של בייביסיטר (או סופר סבתא:-) כשדניה בעבודה.
שלושה ילדים – זה לא צחוק!
אבל יותר מזה, ברור לי שאם הדברים לא יהיו סגורים בארץ, לא אהיה שקט לתת בראש בזמן שאני בטור, וגם לא אוכל להמשיך לטורים הבאים בראש שקט.
אין לי דרך להודות לאשתי מספיק. הפרגון שלה כל כך לא מובן מאליו, במיוחד שיש לה קריירה עמוסה משלה.
זכיתי. אבל חשוב לדעת שבלי תכנון נכון גם מצידי במשך שנים אף אחד לא יכול לפרגן לאורך זמן.
6. טיפ לסיידמנים שביננו:
דעו שזאת גם אחריות שלכם לשתף, לפרגן לפרוייקט ולהפיץ את השמועה בפייסבוק ובאינסטגרם. מי שלא לוקח חלק בזה, פוגע בוייב הכללי של ההרכב ובמורל של הלידר.
סליחה על הדימוי הצבאי אבל אנחנו חיים כאן: מפקד שלא מחפים עליו לא יכול לפרוץ קדימה.
8 טיפים להתנהלות נכונה בזמן סיבוב ההופעות עצמו
1. דברו עם הקהל
חלק מההכנה מראש של הסט ליסטים היתה לתת מקום לדיבור שלי מהבמה לקהל.
מהבמה דאגתי לספר לקהל שאשמח לפגוש אותם אחרי ההופעה ושיש דיסקים וגם חתימות למי שמעוניין (כמעט כולם רצו 🙂 )
וזה עבד!!!!
2. קחו מיילים
בנוסף, דאגתי לקחת מיילים מרבים מהם לרשימת הדיוור שלי ואפילו צילמתי את דפי ההרשמה לגיבוי.
3. משהו שלא עבד לי (אבל שווה לכם לנסות)
בניתי מראש דף נחיתה ישר מהאתר שלי. התכנון היה לספר מעל הבמה את הכתובת (הקלה לשכירה) של דף הנחיתה, וכך הקהל יוכל להיכנס מהניידים ישר לדף, להזין את המייל שלהם ואפילו לקבל הקלטה חינמית.
זה לא עבד. אני חושב שזה היה בגלל שהקהל שלי לא שולטים באנגלית בצורה טובה כמונו, ולכן זה הרגיש לא נכון ומגושם.
4. עשו תיאום ציפיות עם הנגנים
ניסיתי להגדיר עד כמה שניתן את הציפיות שלי מהנגנים ולהגיד להם את זה: שכר, אופן התשלום, פר דיים – אם יש או אין, מטלות נוספות שהם צריכים לעשות וכו'.
5. תזמנו אנרגיות
טור כזה הוא חלום שמתגשם, אבל גם דורשני בטרוף וחשוב להבין את זה ולמנן את האנרגיות.
6. עשו ספורט
בגלל הישיבה הממושכת בנסיעות במהלך הטור, היה לי חשוב לרוץ כמה פעמים במהלך הטור (בין 5-7 ק״מ כל פעם). זה גם עזר לי לווסת רגשות של High ו – Low ובכלל למצב רוח הכללי.
גם תרגלתי טאי צ׳י כמה פעמים
7. דאגו לתזונה טובה
כיוון שמדובר בתקופה מצטברת של כמעט חודש (כי תיכף אני יוצא לעוד טור של עוד 8 ימים), חשוב לדעתי לאכול בריא ונכון. כל אחד יודע מה עושה לו טוב.
8. התכוננו לרגעי השפל במהלך הטור
זה הסיור האינטנסיבי ביותר שהיה לי עד כה. גם כלידר וגם כסיידמן. לצאת לסיור כזה זה מבחינתי הגשמת חלום. אני מרגיש שאני במיטבי ועושה את מה שנועדתי לעשות.
למרות זאת, כפי שכבר תיארתי לעצמי, טור זה לא רק גן של שושנים.
יש דברים לא פשוטים בכלל, שעולים בסיורים כאלה.
על חלק מהדברים חשבתי מראש מתוך הניסיון שלי בעבר כסיידמן, ועל חלק ממש לא יכולתי לחשוב מראש.
היועץ העסקי שלי נתן לי טיפ שעזר לי: ״זכור שבסיור כזה ארוך שאין רק היי! תכין גם את הנגנים לרגעים קשים יותר״.
עשיתי את זה עם עצמי ועם הנגנים שלי וזה עזר לנו.
הייתה הופעה אחת בצ׳כיה באמצע הטור, שלא הגיעו אליה כמעט קהל. לא היו בכלל הזמנות מראש ושני שליש מהאולם היה ריק.
דבר כזה יכול ממש לבאס. אבל האמת, היינו בסדר עם זה.
לפני ההופעה כבר הרגשנו שזה מה שכנראה יהיה. אמרתי לחברים, גם אם מגיע בן אדם אחד אנחנו נותנים בראש כמו לולם מלא, וזה בדיוק מה שקרה.
נהנינו בטרוף, ובסוף ההופעה צחקנו שהיו מאה אחוזי מכירות דיסקים, ארבעה דיסקים נמכרו ל4 אנשים בקהל! חחחחח
**
לקריאה נוספת: המדריך לקביעת טורים בינלאומיים
יאללה, מקווה שכל הטיפים לסיבוב הופעות היו מועילים. אשמח לענות על שאלותיכם ולשמוע את ההארות וההערות שלכם 🙂
חיבוק גדול,
טל