קבלו עובדה לא ניתנת לערעור:
החשיפה הכי אפקטיבית של המוסיקה שלכם בפני אנשי תעשיית המוסיקה היא בהופעה בירידי מוסיקה.
דוגמת WOMEX, Babel Med Music, Jazzahead APAP, SXSW או יריד מוסיקה מקומי כחשיפות הבינלאומיות למוסיקה.
מוסיקאי שאני מעריך אמר לי פעם (ציטוט כמעט מדויק): "תמיד היתה לי שאיפה או חלום שאיזה מנהל פסטיבל יגיע ל-20 דקות להופעה שלי, והנה בהופעה ביריד מוסיקה זה קורה עם עשרות (ולמעלה מזה) אנשי תעשייה."
וזה בדיוק העניין.
אמנם אין ערבות לכך שבעקבות הופעת בשואוקייס או יריד מוסיקה ייפתחו הדלתות בפניכם, אבל העובדה שאתם מופיעים בפני אנשי תעשייה – מנהלי פסטיבלים ומועדונים, פרומוטרים, עיתונאי מוסיקה בינלאומיים וכו' – מגדילה את הסיכויים לכך מאוד.
גם הופעות בפסטיבלים, במיוחד בינלאומיים, יכולים לסייע לכם מאוד בפתיחת דלתות. רובנו מרושתים, אתם יודעים, וגם מבקרים אלה בפסטיבלים של אלה.
בפוסט הזה, ובפוסט הבא אתן לכם
20 טיפים שיעזרו למיקסום ההופעה או השואוקייס שלכם בפסטיבל או ביריד מוסיקה ויעזרו לכם מאוד להשיג הופעות ברחבי העולם
הנה 10 הטיפים הראשונים
הקליקו כאן לחלק השני ובו עשרת הטיפים הנותרים
1. פרס קיט איכותי
דאגו לארגן פרס קיט / One Sheet איכותי מבחינת התכנים: תמונה איכותית וצבעונית, שנראית טוב גם בהקטנה, ביו אפקטיבי בן פסקה שתיים כתוב היטב, כמה ציטוטים מביקורות על ההופעות/האלבומים שלכם.
2. כל הופעה = הזדמנות שיווקית
התייחסו להופעה שלכם כאלה הזדמנות שיווקית, לא רק כעל מטרה בפני עצמה. השארו באולם אחרי ההופעה ועשו נטוורקינג, מיכרו דיסקים בפסטיבלים ובירידים – חלקו כרטיסי ביקור, ויותר חשוב: קחו כרטיסי ביקור! אח"כ בבית תוכלו ליצור קשר ולהתניע מהלך שיווקי.
3. התלבשו בהתאם לאירוע
כבדו את הלקוחות שלכם. ולא, חולצות טי מהוהות אינן מתקבלות על הדעת – אפילו לא בישראל, ובוודאי כשמופיעים בפני אנשי תעשייה מאירופה או באירופה (וכן, לי מותר…)
4. פרסמו ויחצנו את ההופעה שלכם
אתם לא המופיעים היחידים בפסטיבל או היריד, ולכן יש לכם תחרות על ליבו של הלקוח לאיזה מופע הוא יילך. דחפו ככל יכולתכם את ההופעה שלכם, ואל תסתמכו על היח"צ, הפרסום והשיווק של הפסטיבל. אתם לא תרצו להופיע בפני אולם חצי ריק עם רוכשי כרטיסים אדישים, או לחילופין – עשיתם את כל הדרך, כולל הוצאות משמעותיות לריריד מוסיקה – המטרה שלכם שיגיעו להופעה שלכם מקס' אנשים רלוונטיים.
בנוסף, בכל פסטיבל ויריד יש כללים מה מותר ומה אסור בשיווק ובפרסום עצמי – לימדו אותם – מותר או אסור לתלות פוסטרים לקידום ההופעה? מותר או אסור לקדם את ההופעה שלכם בסוף הופעה של אחר? וכו'.
5. רשתות חברתיות
קדמו את ההופעה שלכם ברשתות החברתיות – אך גם את כלל הפסטיבל בו אתם משתתפים. זה יעזור לכם.
6. תנו "בשר" ליח"צ של הפסטיבל
ספרו להם על זויות מיוחדות של המוסיקה שלכם או עליכם. עזרו לו לעזור לכם.
7. הפנימו את תנאי הבלעדיות בחוזה
לפני שאתם עושים בוקינג לעוד מופעים באזור – בדקו מה התנאים של הפסטיבל או יריד מוסיקה לזה – האם מותר לכם להופיע באותה העיר? לפני הפסטיבל? במהלכו?
אל תעשו שטויות בגלל שלא בדקתם ותשאירו רושם רע.
8. סיימו בזמן
אין לכם מושג איזה רושם רע זה עושה על אנשי תעשייה ועל מנהלי הפסטיבל אם אתם מושכים את ההופעה שלכם מעבר לזמן הקצוב.
9. הסאונדמן
הסאונדמן הוא בעל הברית החשוב ביותר לכם בעת הופעה. אל תעצבנו אותו עם סחבת מיותרת או דיונים בתוך ההרכב בזמן הסאונדצ'ק. הפגינו מקצועיות והתייחסו אל הסאונדמן בכבוד הראוי לאיש מקצוע שראה כמה וכמה הרכבים בימי חייו.
ובחייכם – מגיע לו שתגידו לו תודה אישית אחרי ההופעה.
תתפלאו כמה הרכבים לא עושים את זה.
10. נתנו לכם מקרופון ובמה כדי לנגן – אז נגנו
בשואוקייס או יריד מוסיקה – מי שהגיע לשמוע אתכם – הגיע לשמוע את המוסיקה שלכם, לא ברברת אינסופית שלכם – על הפילוסופיה מאחורי המוסיקה ולא על הסבא שלכם שהיה השראה גדולה למוסיקה ולא תודות להוריכם שהביאו אתכם עד הלום, לא דבר תורה ולא משהו קבליסטי. יש לכם דברים ארוכים יותר מ-דקה שתיים וחשוב לכם שהאנשים ידעו? תדאגו שזה יופיע בתכניה או אפילו חלקו ברושור משלכם.
אתם בהחלט מוזמנים לדבר בקטנה, לספר על שיר כזה או אחר וכד'. אבל אינספור תודות כולל להוריכם שהביאוכם עד הלום – מיותר.
הקליקו כאן לחלק השני ובו עשרת הטיפים הנותרים
בהצלחה!
תודה רבה ,מהכרות יותר מעמיקה עם מארגני פסטיבלים אני מבין יותר ויותר את המשקל הרב שיש לנוחות של המזמין לעבוד
עם האומן בסגירת חוזים ובמהלך הפסטיבל, במשך השנים זה משתלם כלכלית מעבר לקבלת הפנים היחס והקשר האישי החם
את טיפ 7 עדיים לא ניסיתי ואשמח לדעת יותר על שיתוף פעולה עם נספחים ישראלים/מרכזי תרבות יהודים
יופי של עצות, תודה רבה, מנסיון אישי, זה מאד חשוב לבצע אותן אחת לאחת אך עם זאת, מאד קשה. ההופעה עצמה בפסטיבל כל כך חשובה והרצון שלנו כמוסיקאים לעשות הופעה טובה כל כך גדול ובדרך כלל, יש דברים מוסיקליים לטפל בהם עד הרגע האחרון, שנושא היח״צ למוסיקאי המופיע (ואחת כמה וכמה לבנדלידר) נדחקים הרבה הצידה.
כדאי להקדיש מחשבה (ואולי גם פוסט ברק?) לנושא ההתארגנות, איך ״קושרים את הקצוות״ ככה שהבנדלידר לא יהיה על סף עילפון/התמוטטות עצבים בערב ההופעה רק מדאגה להיי האט של המתופף… (לדוגמא).