למה לא מגיבים למיילים? 5 טיפים שאתם צריכים לעשות עוד לפני ששלחתם מייל

לפני שבוע פרסמתי את החלק הראשון של

המדריך (הכמעט) מלא לקבלת תגובות מאנשי תעשיית המוסיקה


החלק הראשון היה החלק העקרוני – הפסיכולוגיה והמוטיבציה שמנחה את אנשי תעשיית המוסיקה לפתוח, לקרוא ולענות למיילים. גם סיפרתי לכם על שלוש מילות הקסם, שלוש הפעולות העקרוניות שאתם צריכים לעשות, שיגרמו לצד השני להגיב לפניות שלכם.

עכשיו הגיע הזמן לקצת פרקטיקה

החלק הזה, ואלה שיבואו בעקבותיו, יהיו החלקים של הטיפים הפרקטיים.

בחלק הזה – החלק השני של המדריך – אתן לכם 5 טיפים שאתם צריכים לעשות עוד לפני כתיבת המיילים, כדי שתקבלו תגובות.

בחלק השלישי – אתן לכם טיפים לכתיבת שורת נושא מוצלחת. כזו שתסקרן ותעניין ותגרום לצד השני לפתוח את המיילים שלכם.

בחלק הרביעי וגם בחלק החמישי והאחרון – אתן לכם טיפים לגוף המייל. מה לכתוב ומה לא לכתוב, מה לצרף ומה לא לצרף – כדי שהצד השני יענה לכם.

בואו נתחיל

המדריך (הכמעט) מלא לקבלת תגובות מאנשי תעשיית המוסיקה, חלק ב'

למה לא מגיבים למיילים? 5 טיפים שאתם צריכים לעשות עוד לפני ששלחתם מייל

 

1.  זה לגמרי אישי

לא מגיבים למיילים - זה לגמרי אישי

אתם יודעים מאילו מיילים קשה להתעלם? ממיילים שמגיעים מאנשים שמכירים באופן אישי.

שימו את עצמכם לרגע בנעליים של "הצד השני": בוקר. אתם פותחים את האינבוקס. מחכים לכם 50 מיילים חדשים. אין סיכוי שתצליחו להקשיב לכל המוסיקה שנמצאת שם או לענות לכולם. גם ככה אתם טובעים בעבודה. לאילו מיילים תענו קודם – לאלה מהאנשים שאתם לא מכירים או לאלה שהגיעו מאנשים שאתם מכירים?

לא מגיבים למיילים שלכם כי לא מכירים אתכם באופן אישי.

בתחום השיווק קוראים לפניות שמגיעות ממישהו מוכר "פניה חמה", ולפניות המגיעות מזרים "פניות קרות".

ככל שהפניות שלכם יהיו יותר חמות – אתם תבלטו לעומת ים הפניות הקרות, והסיכוי שתקבלו עליהן תגובה יהיה גדול יותר.  

לכן, הקדישו זמן ואנרגיה וצרו קשרים אישיים עם אנשי התעשייה והתקשורת. זה יגדיל מאוד את שיעור התגובות לפניות שלכם. על הדרך ההיכרויות האישיות האלה יוכלו לעזור לכם לקדם את הקריירה שלכם. 

 

2.  פנו רק לאנשים רלוונטיים

לא מגיבים למיילים - עשו מחקר מי הרלוונטים

אתם רוצים שהצד השני יעשה מאמץ ויענה לכם? לפני כן תעשו אתם מאמץ ותלמדו לאילו אנשים בדיוק אתם צריכים לפנות.

מניסיון שלי ושל קולגות שלי אני יכול לומר לכם שאחוז הפניות הלא רלוונטיות הוא גבוה יותר (הרבה יותר) מהפניות הרלוונטיות. 

אם הפנייה שלכם מגיעה למישהו שהיא לא רלוונטית עבורו – היא תיקבר אצלו סופית. אנשים שיש להם עבודה וחיים לא מגיבים למיילים לא רלוונטיים. במיוחד שאין להם זמן להגיב אפילו   לכל המיילים הרלוונטיים.

כן, אני יודע שהדבר הכי פשוט בשבילכם זה לקחת רשימת פסטיבלים או מועדונים או אנשי תקשורת ממישהו ולהתחיל "להפציץ" את כולם בפניות. 

אבל אם אתם רוצים לקבל תגובות, אתם חייבים לחשוב חכם.

חיקרו ומיצאו לאילו פסטיבלים, מועדונים ואנשי תקשורת המוסיקה שלכם רלוונטית, ומי האנשים הספציפיים אליהם אתם צריכים לפנות באותם הגופים.

אין טעם שתמשיכו להטריד את פסטיבלים, מועדונים או אנשי תקשורת שסוג המוסיקה שלכם לא רלוונטי בשבילם, אין טעם להציף את המיילים של כל שדרני תחנת רדיו או ה"אינפו" של המועדון, אם אתם בעצם צריכים לפנות למישהו ספציפי שם. 

 

3.  למה רק מיילים?

לא מגיבים למיילים - תפתיעו

אם המטרה שלכם היא לבלוט כדי לקבל תגובות, למה אתם ממשיכים לתקשר רק במיילים? הרי זה בדיוק מה שכולם עושים.

ברור לי שהסיבה העיקרית היא נוחות. לשלוח מיילים זה נוח. וגם לקבל מייל זה נוח

אבל אם אתם רוצים להתבלט (או בכלל להצליח) אתם צריכים לצאת מאזור הנוחות שלכם, וגם להוציא את הצד השני מאזור הנוחות שלו. תפתיעו אותו.

אם לא מגיבים למיילים – הפתיעו בשיטות תקשורת אחרות, שונות ממה שכולם עושים.  

מה עם שיחות טלפון? מה עם לקפוץ לביקור במועדון עם או אפילו בלי קביעת פגישה? אולי יוני דואר? או אפילו עורבים?

כל דרך תקשורת שתפתיע את הצד השני ותתפוס אותו לא מוכן, תהיה אפקטיבית יותר עבורכם. 

 

4.  אל תפסיקו לנסות

לא מגיבים למיילים - אל תפסיקו לנסות

מייל אחד או שיחת טלפון אחת ואפילו שתיים לא יביאו לכם את הגיג. 4,5 ואפילו 20 – כן.

זה נכון בכל תחומי המכירות, לא רק בתחום הבוקינג.

זו בדיוק הסיבה ש-10% מהמוסיקאים מקבלים 80% מההופעות – הם ממשיכים ושולחים עוד ועוד ועוד מיילים ומרימים עוד ועוד ועוד טלפונים. עד שדברים נסגרים.

כתבתי על זה פוסט שחשוב שתקראו:

למה 10% מהמוסיקאים מקבלים 80% מההופעות?

 

5.  בנו תבנית קבועה של פניות ותזכורות

לא מגיבים למיילים  - תבנית קבועה של פניות ותזכורות

אתם מבזבזים זמן ואנרגיה על התלבטויות – אחרי כמה זמן לשלוח תזכורת אם לא מגיבים למיילים? האם מייל נוסף עכשיו יהיה מנג'ס? האם לשלוח שוב בדיוק את אותו המייל או מייל פולואפ? האם לשלוח מייל או להרים טלפון? וכו' וכו'

אם תכפילו את הזמן והאנרגיה האלה בעשרות פניות שלכם, תקבלו בזבוז אדיר של זמן ורמות תסכול אדירות.

אז תשחררו.

שום השקעת זמן ואנרגיה כזו לא תגרום לכם לפענח מתי בדיוק הזמן הנכון לפנות, מה סוג הפניה וכמה פניות שתעשו יכתירו אתכם רשמית כנודניקים. 

כל מה שאתם יכולים לעשות הוא להפעיל שיקול דעת עקרוני וכללי מה, מתי וכמה לשלוח.

אבל מספיק שתעשו את זה פעם אחת – ותיישמו על כולם.

בנו לעצמכם תבנית  קבועה ללו"ז פניות ותזכורות אותה תיישמו על כל הפניות שלכם בצורה טכנית לחלוטין, בלי בלבול המוח הרגשי ובלי בזבוז זמן.

דוגמת תבנית פניות ותזכורות:

  1. מייל פנייה ראשוני – יום ראשון בוקר
  2. אחרי שבוע מייל תזכורת – בוקר "היי, קיבלת את המייל ששלחתי לפני שבוע, ראה למטה"
  3. אחרי יומיים – שיחת טלפון – אחה"צ
  4. אחרי שלושה ימים – שולח שוב מייל פנייה ראשוני – אחה"צ.
  5. אחרי שבוע מייל תזכורת – אחה"צ "היי, קיבלת את המייל ששלחתי לפני שבוע, ראה למטה"
  6.  אחרי יומיים – שיחת טלפון – בוקר
  7. הפסקה של חודש
  8. מתחילים את הסבב מהתחלה מ-1 ואילך

שימו לב: תוספת!! במהלך הזמן שעבר מאז פרסמתי את חלק ב' של המדריך (החלק שאתם קוראים), הצטברו אצלי עוד טיפים שיגרמו לאנשי תעשיית המוזיקה להגיב לפניות שלכם. ולכן כתבתי את השלמה לפוסט הזה: 

עוד 6 דברים שאתם צריכים לעשות לפני שאתם פונים לאנשי תעשיית המוזיקה​

**

הקליקו כאן לחלק ג' של המדריך (הכמעט) מלא לקבלת תגובות מאנשי תעשיית המוסיקה: שורת נושא מוצלחת: 8 טיפים שיבטיחו את פתיחת המייל שלכם 

 

בהצלחה! 

Comments

  1. חנן אלומה/ hanan aluma says

    תודה רבה, תענוג לקרוא כל מה שאתה כותב. הבלוג שלך הוא בעיניי נכס לכל מוזיקאי שמעוניין בחשיפה, ועבורי, בתור מוזיקאי עצמאי שנמצא בתחילת דרכו אתה מורה דרך אמיתי. תמשיך בעבודת הקודש! 

  2. אהבתי את 5. תודה 🙂 

  3. פרקטי!

Speak Your Mind

*

sixteen − five =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.