שלוש סיבות מדוע אתם חייבים להתאמץ להביא קהל גם למופעים קנויים

בפוסט הזה אספר לכם מהן שלוש הסיבות, לכך שאתם חייבים להתאמץ להביא קהל למופעים קנויים מראש, בדיוק כמו למופעי הכרטיסים שלכם.

**

אני רוצה לספר לכם על מופע שהפקתי לפני זמן לא ארוך. זו היתה הופעה מצוינת, עם נושא מעניין ועם  מוזיקאים מעולים שקיבלו שכר הוגן. אפילו מחירי הכרטיסים היו נמוכים.

ועדיין לא הגיעו הרבה אנשים להופעה.

למה? כמו תמיד, יש הרבה סיבות שיכולות לגרום לכך.

אבל אני רוצה לדבר כאן על סיבה אחת, שאין לי מושג כמה היא השפיעה על המכירות, אבל לי היא הפריעה מאוד:

המוזיקאים לא באמת קידמו את ההופעה ולא באמת ניסו להביא קהל.

המוסיקאים לא באמת קידמו את ההופעה ולא באמת ניסו להביא קהל

אני מכיר אותם ואת יכולות הקידום שלהם בהופעות שחשובות להם, וכאן הם פעלו בחצי כוח. אולי שליש כוח.

לי ברור שאם ההופעה היתה הופעת כרטיסים (כזו שמרויחים אחוז ממכירת הכרטיסים) ולא הופעה קנויה  (כזו שמובטח סכום מראש בלי קשר לכמות הקהל), ההתנהלות של ההרכב הזה היתה אחרת לגמרי.

אז אם גם אתם דוחפים אחרת הופעות כרטיסים שלכם ואחרת למופעים קנויים, שווה שתקרא או הדברים הבאים.

לפני כן, הערה אחרונה. כשתקראו את המאמר אתם תרגישו בכעס שלי, או יותר נכון, באכזבה שלי, מההתנהלות של ההרכב הזה. אשמח אם תזכרו שכל מטרתי היא לתת לכם כלים שיעזרו לכם לפלס את דרככם בג'ונגל הזה שנקרא תעשיית המוזיקה, ממש לא לבאס.

 

1.  דעו מאין באתם…

סיבה ראשונה מדוע אתם חייבים להתאמץ להביא קהל גם למופעים קנויים

אף אחד מכם לא הפך להיות מוזיקאי בגלל הכסף הגדול שחיכה לו. אין ספק שיש אינספור דרכים אחרות, יעילות ובטוחות יותר, להתפרנס.

אתם בעסק הזה, כי יש לכם מה לומר ואתם חושבים שאנשים צריכים לשמוע את מה שיש לכם לומר. אתם בעסק כי אתם רוצים לנגוע באנשים – לשמח אותם, לרגש אותם, לגרום להם לחשוב.

כל הופעה היא הזדמנות לגעת באנשים. ולא משנה אם היא הופעת כרטיסים או הופעה קנויה.

כל הופעה בהם לא מגיעים הרבה אנשים  – שהיו יכולים לבוא אם אתם הייתם עובדים אחרת – פוגעת בראש ובראשונה בכם – בסיבת העל להיותכם מוזיקאים.

ולכן זה ממש לא משנה אם אתם מרגישים שמישהו אחר היה אמור לעשות את העבודה הזו, או אם אתם  מעדיפים למכור את הופעת הכרטיסים הבאה שלכם – כי אתם זקוקים לכסף משם, או כל סיבה אחרת.

בזה שאתם לא "מתאבדים" על קידום המופעים שלכם – כולםאתם קודם כל פוגעים בעצמכם.

לכם כמוזיקאים יש אינטרס חזק שיהיה לכם קהל גדול ככל הניתן בהופעות באשר הן.

 

2.  …ולאן אתם הולכים

סיבה שנייה מדוע אתם חייבים להתאמץ להביא קהל גם למופעים קנויים

הופעות הן רק נקודות ברצף המייצג את חייכם כמוזיקאים, המנסים להתפרנס מהמוזיקה שלהם.

וברצף הנקודות הזה אתם תפגשו פעם אחר פעם באנשי התעשייה: בבעלי המועדונים, במפיקים, במנהלים האומנותיים וכו'.

ההחלטה שלכם לא להשקיע את 100% היכולת שלכם בקידום מופע, יוצרת לכם נזק תדמיתי ארוך טווח:

 

א.  רושם רע על מי שאיתו עבדתם בהפקת המופע

 

אלה שעובדים אתכם על המופע הספציפי הזה יחשבו 10 פעמים אם להזמין אתכם להופעות נוספות, אחרי שהם ראו את חוסר ההירתמות שלכם.

ואל תשכחו, יש סיכוי לא רע בכלל, שאותם אנשים ימשיכו לעבוד בתעשייה עוד שנים רבות, ולא רק במועדון הספציפי בו פישלתם.  

 

ב.  מסמנים אתכם כמי שאין להם קהל

מסמנים אתכם ככאלה שלא מביאים קהל

בתעשיית המוזיקה אתם נשפטים פעמים רבות ביכולת שלכם להביא קהל. אתם בטח מכירים את זה ממועדונים, שם אתם נמדדים לפי המכירות של הבר בערב ההופעה שלכם, אבל זה נכון גם בפסטיבלים ובאולמות אחרים. אף מקום לא רוצה אולמות חצי ריקים.
אם לא יהיה קהל בהופעה שלכם, קודם כל מפנים את האצבע אליכם: "הם לא מביאים קהל…", שהמשמעות היא שיהיה קשה לכם להופיע שוב באותו המקום.  

לא הוגן? לפעמים. אבל זו האמת. ככה מתנהלת תעשיית המוזיקה.

 

ג.  מסמנים אתכם כמי שלא בטוח שכדאי לעבוד איתו

מסמנים אתכם כמי שלא בטוח שכדאי לעבוד איתו

אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל אנחנו – אנשי תעשיית המוזיקה –  מדברים ביננו ומחליפים מידע. כן,  "מרכלים" עליכם.

בדיוק כמו שאתם "מרכלים" על מוזיקאים אחרים ועל מועדונים. וגם עלינו.

די מהר כולם ב"ביזנס" יודעים עם מי קשה לעבוד, מי פרימדונה עם דרישות מוגזמות, מי מתייחס רע לסאונדמנים ואנשי התאורה, מי עובד מבולגן וצריך לרדוף אחריו כדי לקבל מפרטים טכניים או חומרים שיווקיים, ומי לא מביא קהל.

בקיצור, עולם המוזיקה הוא עולם של אנשים וקשרים. ואותם אנשים בוחנים אתכם (כמו את כל האחרים שנמצאים בתעשייה) כל הזמן, ולא רק בפן האומנותי. אתם לא רוצים לעשות רושם רע, בוודאי לא רושם ראשוני רע. הוא מתפשט מהר בין כל אנשי התעשייה ויהיה קשה למחוק אותו. "שביתה איטלקית" שלכם בקידום המופע יכולה לגרום לכם נזק.

אתם חושבים שכל זה לא הוגן? שאנשי התעשייה מצפים מכם דברים שלא תפקידכם לעשות או שהם "מסמנים" אתכם למרות שהאשמה אינה בכם? ככה זה בתעשייה בו בחרתם לנסות להתפרנס, וכנראה שזה לא ישתנה בקרוב. 

אגב, גם ההיפך הוא נכון.

באחד הפסטיבלים שניהלתי אומנותית, היתה הופעה שלא הצליחה למכור היטב. (היו כמובן לא מעט הופעות כאלה במהלך השנים, אבל אני מדבר על הופעה מסוימת)

חברי ההרכב ממש השתדלו: פרסמו עוד ועוד בפייסבוק, שלחו מיילים, יזמו ידיעות בתקשורת ובעיתונות,  התקשרו לבדוק מה מצב המכירות ומה הם יכולים עוד לעשות וכו'. זאת למרות שהיה להם "גאראנטי" = שזה דומה למופעים קנויים

הרושם שהם השאירו היה מעולה. ולכן, למרות התוצאות הלא מספקות מבחינת כמות קהל. לי אין ספק שנמשיך לעבוד איתם גם בעתיד. הם פשוט שווים את זה!

אל תיצרו לעצמכם מוניטין בעייתי בקרב אנשי תעשיית המוזיקה

 

3.  אתם לא מוזיקאים!

סיבה שלישית מדוע אתם חייבים להתאמץ להביא קהל גם למופעים קנויים

חשוב שתפנימו מה אתם:

אתם לא מוזיקאים. אתם עצמאים/עסקים קטנים שהתמחותם מוזיקה.

זה נכון כמובן רק אם אתם מנסים להתפרנס מהמוזיקה שלכם. אם לא תעבדו ולא תתפקדו כמו שנדרש מעסקים קטנים – לא תשרדו.

עצמאי או עסק קטן עושה בהתחלה הכל בעצמו: מביא לעסק לקוחות, מפרסם ומקדם את עצמו, חותם חוזים בעצמו ועובד מול רשויות המס בעצמו. הכל לבד.

אח"כ, כשיש אפשרות, עושים אאוטסורסינג לחלק מהפעולות של העסק: שוכרים מנהל חשבונות, מתייעצים בעורך דין לפני חתימת חוזים, שוכרים בונה אתרים ואפילו שוכרים איש מכירות.

אבל בהתחלה – עושים הכל לבד.

אל תצפו שמישהו יעשה בשבילכם את העבודה שלכם "כי ככה זה בעולם מתוקן". מהסיבה הפשוטה – ככה זה לא בעולם מתוקן – ככה זה רק בעולם האגדות.

ל תצפו שמישהו יעשה לכם את העבודה שלכם כי ככה זה בעולם מתוקן

אז אל תצפו שהמועדון או המפיק יביא לכם קהל כי "זה התפקיד שלו, והתפקיד שלי זה לעשות מוזיקה".

לשווק ולמכור את עצמכם ואת המוזיקה שלכם – זה חלק מהעבודה שלכם, למרות שלא בשביל זה אתם נמצאים במקצוע. אתם כמובן רוצים ויודעים היטב זה להלחין ולנגן.

בדיוק כמו שלהביא לקוחות זו העבודה של בעל בית הקפה, גם אם הוא פתח את העסק רק כדי להכין קפה וסלטים.

ברור שגם לבעל המועדון ולמפיק יש גם מחויבות וגם אינטרס להביא קהל להופעה שלכם. אחרת הוא יפסיד כסף ומוניטין. אבל זה לא מוריד כהוא זה מהמחויבות שלכם – בשביל עצמכם – לנסות להביא קהל גם להופעות מכורות.

חלק אינטגרלי מהעבודה שלכם כמוזיקאים עצמאיים הוא להביא קהל.

לקריאה נוספת: איך תבנו לעצמכם קהל אוהדים ב-10 צעדים פשוטים

**

אז כל הפוסט הארוך הזה היה כדי לומר לכם: אתם צריכים לעשות את המקסימום להביא קהל להופעות שלכם בלי קשר לכך שהן למופעים קנויים או הופעות כרטיסים. 

 

ואלה הן שלוש הסיבות מדוע:

  1. לכם יש אינטרס חזק שיהיה לכם קהל גדול ככל הניתן בכל הופעה שהיא.
  2. אתם לא רוצים ליצור לעצמכם מוניטין בעייתי בקרב אנשי תעשיית המוזיקה
  3. חלק אינטגרלי מהעבודה שלכם כמוזיקאים עצמאיים הוא להביא קהל.

אם הפוסט הארוך הזה שלי לא שכנע אתכם שאתם חייבים להשקיע מאמצים אמיתיים להביא קהל גם למופעים קנויים- אני את שלי עשיתי. ניסיתי לעזור.

אם השתכנעתם אבל אתם לא יודעים איך עושים את זה – אז מצבכם מצוין, כי אפשר ללמוד את ה"איך" בשיווק ובמכירות. 
יש המון דרכים ללמוד – ממוזיקאים אחרים שכן יודעים ועושים, מספרות מקצועית, ממאמרים, דוגמת אלה  שאני כותב, ואולי הכי אפקטיבי –  מעבודה צמודה עם מומחים בתחום.

בהצלחה!

Comments

  1. מדוייק!!!

  2. 🙂 לגמרי

  3. רז סקלס says

    מאמר מצוין ראוי לשיתוף בכל פלטפורמה ויותר מזה אפשר להחליף את המילה מוזיקה בשמות של מקצועות אחרים גם !!!

    תודה

Speak Your Mind

*

1 × 2 =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.