מה משחקי הכס יכולה ללמד אתכם על קידום קריירת המוסיקה שלכם

לכבוד הסדרה משחקי הכס – מהסדרות האהובות עלי ביותר, הנה 4 דברים שיעזרו לכם קידום הקריירה המוסיקלית שלכם ושתוכלו ללמוד מגיבורי משחקי הכס.

**

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני עדיין נרגש מכל עונה של משחקי הכס – גם העונות הפחות טובות. אני ממתין ב(חוסר) סבלנות ש-J R R Martin יואיל להוציא את הספר השישי בסאגה ובכלל גיק של הסדרה…

אבל האם ידעתם שמשחקי הכס יכולה ללמד אתכם דבר או שניים על קידום הקריירה שלכם?

אז לכבוד הסדרה המעולה הזו, הנה ארבעה דברים שיקדמו את קריירת המוסיקה שלכם שתוכלו ללמוד מגיבורי משחקי הכס

 

הדגישו את המייחד אתכם

הדגישו את המייחד אתכם קידום קריירת המוסיקה

לדיינריס טרגאריין יש הרבה תכונות יחודיות:

היא צאצאית משפחת טרגאריין המלכותית, היא מנהיגת שבט דות'ראקים, לרשותה עומד צבא מקצועי והיא כבשה כמה ערים במפרץ העבדים ושחררה את כל העבדים.

אבל כל התכונות הייחודיות הללו לא מעניינות באמת את קהל היעד שלה – אנשי יבשת ווסטרוז, עליה היא מתכננת להשתלט.

לא מעניין אותם מה שקורה מעבר לים, לא מעניינים אותם שבטי הדות'ראקים ואפילו לא מעניין אותם שהיא טוענת לכס שבע הממלכות. אחרי הכל יש עוד כמה הטוענים לכתר חוץ ממנה.

אבל לדני יש עוד תכונה ייחודית אחת, שבהחלט מעניינת את לקוחותיה הפוטנציאליים  – היא אם הדרקונים. היא היחידה בעולם ששולטת (בערך) בשלושה דרקונים.

התכונה הייחודית הזו היא כן בעלת ערך בקרב הקהל הפוטנציאלי שלה.

ומה אתכם? הסתכלו סביבכם. יש מאות להקות ומוסיקאים שמתחרים על תשומת הלב של הקהל.

אז למה שדווקא אליכם ישימו לב? כי אתם מיוחדים? זה מובן מאליו. כל להקה וכל מוסיקאי שונים מחבריהם.

מבין כל שלל הדברים המייחדים את הלהקה שלכם ואתכם, נסו להבין מה רלוונטי לקהל שלכם.

הבינו מה התכונה המיוחדת לכם שמשמעותית לקהל ולאנשי התעשייה והשתמשו בתכונה זו כשאתם מציגים את עצמכם

קחו שתי דוגמאות:

אחד הדברים המיוחדים בלהקה שלכם הוא שבשיריכם יש מסרים חברתיים. לפני שתשווקו את עצמכם "כלהקה חברתית" בידקו האם זה בכלל מעניין את הקהל שלכם.

אתם להקת רוק שמשתמשת בארבעה אקורדים שלמים בשירים שלכם, ולא בשלושה כמו כל להקות הרוק האחרות. תדגישו את הייחודיות הזו רק אחרי שתבדקו שהקהל שלכם מזהה ואף מעריך את המורכבות הזו שלכם.

 

זה עולם של קשרים

קידום קריירת המוסיקה - זה עולם של קשרים

לורד ואריז הוא אחד משלושה האנשים הכי חכמים בווסטרוז. הוא טווה לעצמו רשת צפופה של אנשים בכל קצוות הארץ, שמספקים לו מידע על כל התרחש בכל מקום בווסטרוז ובאסוס.

וזה הופך את לורד ואריז להכי טוב בתחומו – Master of Whispers ולבעל ערך רב לכל מי שרוצה לשלוח בשבע הממלכות. הוא האיש אליו פונים אם רוצים לדעת יותר מדויק ויותר מהר מה מתרחש בכל פינה ופינה בכל רחבי העולם.

וגם אתם, השקיעו בבניית מערכות קשרים אמיצים. נסו להכיר יום יום אנשים חדשים מהתעשייה. השקיעו והגיעו לוועידות מוסיקה, לג'אמים ושאר מקומות בהם "האנשים הנכונים" שחשוב שתכירו ושהם יכירו אתכם מסתובבים.

ואת כל האלה הקשרים שיצרתם, אל תשכחו לתחזק באופן מתמיד. לפעמים קוראים לזה גם נטוורקינגזו אחת הדרכים הכי טובות להתקדם בעולם המוסיקה.

 

בקשו פידבקים והקשיבו להם

קידום קריירת המוסיקה - בקשו פידבקים והקשיבו להם

ג'ון סנואו חזר לטירת שחור ודיווח על צבא אדיר של פראיים בראשות המלך מעבר לחומה מאנס ריידר, שמתקדם לעברם. הוא המליץ לחסום את המנהרות שמתחת לטירה.

אבל מנהיגי המשמר לא הקשיבו לו. הם היו שקועים בקונצפציה שלא ייתכן שיגיע צבא פראיים כה גדול לחומה.  התוצאה הייתה יכולה להיות הרסנית, לולא הגיע לעזרתם הטוען לכתר סטאניס באראתיון בראש צבאו בצורה לא צפויה.

ואתם, זכרו שאסור לכם להסתמך רק על האינטואיציות והניסיון שלכם לפני שאתם יוצאים בפרוייקט מוסיקלי.

בהגדרה אתם מוטים לטובת הפרוייקט ויכולים בקלות להסחף בהתלהבות ולהוציא תחת ידכם משהו לא מבושל כראוי, או ארוז בצורה לא נכונה.

לכן תמיד בקשו פידבקים מאנשים שאתם סומכים על דעתם עוד בזמן שאפשר לשנות משהו.

אתם לא חייבים לאמץ כל מה שממליצים לכם, אבל אתם בהחלט חייבים להקשיב לפידבקים היטב. לטובתכם.

בהחלט יכול להיות שכך תצליחו להימנע מטעויות פטאליות כמו שיחרור הסינגל הלא נכון או כישלון קמפיין מימון ההמונים בו תליתם המון תקוות.  

עוד על החשיבות הגדולה בקבלת פידבקים תוכלו לקרוא כאן:

השקר הגדול: אתם לא באמת רוצים לשמוע פידבקים על המוסיקה שלכם, אז למה אתם מבקשים?פוסט חדש בבלוג שלי. קריאה מועילה!>אנא שתפו ותנו לייק כדי שגם חבריכם המוסיקאים יוכלו לקרוא! <

Posted by ‎Barakmusic המדריך למוסיקאי העצמאי‎ on Saturday, February 14, 2015

 

סמנו מטרה והתקדמו לכיוונה

קידום קריירת המוסיקה - סמנו מטרה והתקדמו לכיוונה

דמות אחת שלא תופיע בעונה החמישית של משחקי הכס היא בראן סטארק, אבל למרות זאת, אפשר ללמוד ממנו על חשיבות קביעת מטרה והתקדמות אליה.

בראן רואה בחלומותיו עורב בעל שלוש עיניים, וקובע לעצמו מטרה – למצוא אותו ויהי מה. וזה לא משנה שהוא לא מסוגל ללכת, ושאין לו מושג איפה למצוא את העורב, ושמסביבו מתחוללת מלחמת הכל בכל אכזרית. אפילו לא משנה שמדובר באחת הדמויות הכי מבאסות בסדרה.

בראן מגייס חבורה של חברים ובעזרתם הוא מגיע למטרתו.

ואתם, קיבעו לעצמכם מטרות והתקדמו לעברן.

בחנו כל פעולה בקריירה המוסיקלית שלכם לאור המטרות שקבעתם לעצמכם- האם היא מקדמת אתכם לכיוון המטרות או לא, וביחרו רק בפרוייקטים שמקדמים אותכם בכיוון הרצוי.

אחרת אתם תתרוצצו לכל הכיוונים, תקפצו מפרוייקט לפרוייקט, ותתעוררו עוד מספר שנים בלי שהתקדמתם סנטימטר אחד בהגשמת מטרותיכם.  

עוד על חשיבות קביעת המטרות וכיצד לקבוע מטרות שיקדמו אתכם תוכלו לקרוא כאן:

פוסט: למה מוסיקאים הם כמו ילדות בנות 12 או על החשיבות בקביעת מטרות עסקיות**הנה הדיל: בפוסט תמצאו 5 כללים פשוטים לקביעת…

Posted by ‎Barakmusic המדריך למוסיקאי העצמאי‎ on Wednesday, April 1, 2015

 

מה איתכם? גם אתם אוהדים שרופים של משחקי הכס כמוני? האם הטיפים לקידום הקריירה שאני וגיבורי משחקי הכס נתנו מדברים אליכם? או אולי דווקא מעצבנים אתכם? אשמח אם תכתבו את מחשבותיכם בנושא בתגובות! 

Comments

  1. מצויין!

    ובואו לא נשכח את ה many faced God בסיפור של אריאה בעונה הזאת

    גם כמוזיקאים אנו צריכים ללבוש ולהחליף פרצופים שונים באירועים שונים

    מול קהלים מסויימים (גילאים שונים, קבוצות שונות), בהופעות עם מטרות מסוימות.

    וזה תמיד אתגר להישאר עצמך ולהיות נינוח על הבמה בסיטואציות השונות

    • שמעון, אני רוצה לחדד ולעשות אבחנה – גם במשחקי הכס וגם במיתוג אומנים:

      האלוהות Many Faces God אותה עובדים הפייסלס מן, דוגמת ג'אקן הגאר. (אגב, הם חושבים שהדת השלטת בווסטרוז Faithof the Seven היא פשוט שם אחר לאותו האל)

      גם האומנים (וגם כמולנו כבני אדם) צריכים לבחור לעצמנו את "חלון הראווה" שאנו מציגים לציבור – לפי מי שלפנינו. בדיו כמו האל עם הפנים הרבות. 
      מה שאסור לעשות, זה ללבוש מסיכות שאינן חלק מהאישיות ומהדמות שלנו, דוגמת מה שיחצנים עושים לפוליטיקאים לפני בחירות, או דוגמת הפעולות של ג'אקן הגאר ויתר חברי כת הרוצחים Faceless Men. 

       

      • אתה ללא ספק המאסטר

        כשאני חושב על זה, אולי המסר הכי חשוב במשחקי הכס מובא כבר בפרק תשע של העונה הראשונה ומוכח שוב ושוב לאורך הסדרה:

        לפעמים עדיף להיות חכם מאשר לעמוד על העקרונות שלך

        לצערי בתעשייה בארץ הרבה מצליחים יותר רק כך.

        אבל הבלוג הזה שלך ברק הוא ללא ספק נקודת אור בתעשיה.

        • תודה על המחמאות שמעון,

          ואגב, פרק 9 של עונה 1 וכו': אכן, להיות חכם אף פעם לא מזיק, אבל להבדיל ממשחקי הכס, התעשיית המוסיקה זה לא The Winner Takes it All. צריך להיות איש כבוד ופשוט נחמד לאחרים, אחרת זה יפגע בך בהמשך. לא?

        • בדיוק 🙂

  2. מעולה ומדויק כמו תמיד 🙂

    ולגבי משחקי הכס – לא התאפקתי וראיתי את כל מה שהדליפו לרשת.. עכשיו צריך לחכות עוד 3 שבועות..

    איייי

  3. בדיוק סיימתי לראות את הפרק השני, הייתי מחליף את בראן סטארק באחותו, אריה סטארק.

    אהבתי את האנלוגיה, רק שלא תגרום לכמה מוזיקאים לצאת לדרך עם חרבות במקום כלי נגינה 🙂

    לילה טוב, קובי

    • הי קובי, 

      שמח שאהבת לקרוא!

      אני לא הייתי בוחר באריה במקום בראן. אולי את דני. לאריה אין מטרה אליו היא שואפת, זולת הנקמה ברשימת השמות שהיא מדקלמת. לבראן יש – והוא אפילו עמד במטרה שלו. גם לדני יש – אבל היא עדיין באסוס מתלמדת בענייני הנהגה. 

      אגב, מה כן היית לומד מאריה שיכול לעזור לקריירה שלך?

      • סבלנות, הישרדות, סקרנות וכושר התמדה, יכול להיות שזה רק מהצורך לנקום, אבל בינתיים היא לוקחת את הזמן, אולי בסוף היא תמצא את עצמה במקום אחר לגמרי, בקצב שאנשים מאבדים ראשים אולי לא תישאר לה עבודה…

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.