אמיר רוזנס, מנהל להקת רבע לאפריקה: איך לבנות שואוקייס לפנים

פגשתי את אמיר רוזנס, המנהל של להקת "רבע לאפריקה", באוקטובר 2017, בפסטיבל הג'אז של ג'אראסום בדרום  קוריאה. רבע לאפריקה הופיעו בפני קהל של 18,000 איש בעקבות השתתפותם באירועי החשיפה הבינלאומית לג'אז ומוסיקת עולם 2016.

חשיפה בינלאומית למוזיקה - איך לבנות שואוקייס לפנים
ג'אראסום ג'אז פסטיבל, דרום קוריאה

אמיר סיפר לי על כל התפתחויות המסעירות שקרו וקורות לרבע לאפריקה בעקבות החשיפה.

אז ביקשתי ממנו לכתוב פוסט אורח לבלוג ולשתף אתכם בתובנות – איך למקסם את השתתפות בשואוקייסים דוגמת אירועי חשיפה בינלאומית למוזיקה כדי להקפיץ את הלהקה קדימה והוא הסכים! על הדרך הוא גם מספק את הטיפים שלו להופעת שואוקייס מוצלחת. שווה לקרוא

אמיר רוזנס הוא אסטרטג, מפיק ומנהל אמנים כגון רבע לאפריקה, ארז נץ, יוסי סאסי והאורקסטרה של הרוק האוריינטלי, מייקל קוברין ועוד. 


אמיר ואני בזמן הסאונדצ'ק בדרום קוריאה

**

הי אמיר, מה היתה ההתרשמות שלך מאירועי חשיפה בינלאומית למוזיקה 2016?

ברק קודם כל תודה לך על האירוח בבלוג. 

זו היתה זכות גדולה להשתתף באירועי חשיפה בינלאומית למוזיקה. לפגוש את האנשים ואת הפרצופים מעבר למיילים וללינקים – זה מייצר אימפקט שאין שני לו, ואני מקווה שהמסורת הזאת תאריך עוד הרבה שנים.

אני גם חושב שאירועי החשיפה חשובים כי הם דוחפים את ההרכבים למצוינות לא רק בתחום המוזיקלי , אלא גם בתחום העסקי, הניהולי והשיווקי. זה מאלץ את ההרכבים להשתפר ויוצר מעין אבולוציה וחתירה לרמה מקצועית יותר בכמה מישורים.  

 

איזה הישגים אתה יכול לציין שנבעו מהשתתפותכם באירועי חשיפה בינלאומית למוזיקה 2016?

ב- 2016 הגעתי לאירועי החשיפה בבארבי עם "רבע לאפריקה", שכבר תפסו תאוצה גדולה בארץ, אבל החשיפה בחו"ל לא הייתה גדולה.

אני יכול להגיד בלב שלם שאירועי החשיפה פתחו כמה וכמה דלתות להרכב, קיבלנו מספר הזמנות להופעות באירופה, הם הוחתמו בלייבל נחשב באסיה וחוץ מהדפסה והפצה פיזית של האלבום בחו"ל, הדפיסו גם ויניל 7 אינץ' ביפן.

בנוסף, אנחנו כעת בעיצומו של סיבוב הופעות גדול ביפן ובדרום קוריאה, והיד עוד נטויה.

 

כמה זמן לקח מהחשיפה ועד שדברים קרו?

צריך לזכור שהיתרון העצום בחשיפה הוא שיוצא להכיר את הפנים מאחורי האימייל, כך שמפיקים שיצרתי איתם אינטראקציה פיזית חזרו אלי ישר והעניינים התפתחו במקביל.
יחד עם זאת, צריך לזכור שאת קינגסטאון לא בנו ביום אחד וזרעים שזורעים היום יניבו פרחים רק לאחר תקופה של טיפוח.
 

במהלך אירועי החשיפה – האם יצרת קשרים אישיים עם כמה מהאורחים? איך?

בהחלט. ואני בקשר טוב עם חלקם עד היום.

צריך להבין שבסה"כ החבר'ה האלו מגיעים לישראל בשביל להתרשם ולהיחשף לאמנים, אבל בעיקר גם בשביל גוד-טיים. אנשים בחופש מגיבים טוב יותר לחיוך.

חשוב להבין שלא לכל אחד יש את היכולת הוורבלית והקומוניקטיבית לייצג את עצמו , ויותר מזה – למכור את עצמו. הרבה אמנים גדולים שאני מכיר מאוד מתקשים "למכור" את עצמם. זה מביך אותם ויוצר בסופו של דבר פעולה הפוכה ממה שהתכוונו.

אני ממליץ בחום לקחת ולהשקיע במישהו שייצג אתכם, לפחות בחשיפה מול המפיקים, ושאתם תתלוו אליו.

 

תן עצה איך לשמור ולפתח קשרים שעושים בחשיפה?

 

לאחר החשיפה תמשיכו את הקשר אישי מול המפיקים, ואל תכתבו אותם ברשימת תפוצה או במייל גנרי שברור שהוא קופי-פייסט.

חכו גם עם המייל כמה ימים לאחר החשיפה. המפיקים עדיין לא חזרו לשגרה שלהם. הם צריכים להתפנות להרבה עניינים של ההווה הקיומי שלהם, לכן חכו קצת. אל תעיקו, ואז תשלחו מייל אישי, כזה שמזכיר להם שנפגשתם, ושהמידע בו יהיה קצר ומתומצת מאוד עם לינק ליוטיוב. 

אל תתבאסו אם לא חוזרים אליכם, זה טבעי ובסדר.

לפעמים הבנאדם בצד השני לא יכול לחזור אליכם בגלל עומס מיילים ובגלל שהוא גם בנאדם ועסוק בחייו.

אולי יעניין אתכם: 10 דברים שאסור לכם לעשות בהופעת שואוקייס חלק א וגם חלק ב'

 

 

אז איך מתמודדים עם זה?

תעקבו אחרי מי שלא חזר אליכם, ובפעם הבאה שיש לכם משהו חשוב לספר (הוצאת סינגל/קליפ/אלבום), שלחו לו שוב עידכון על התפתחותכם במייל עוקב למייל שנשלח כבר.

לרוב, זה מביא את ההתעניינות חזרה.

מה שאסור לכם לעשות זה לשלוח כמה מיילים אחד אחרי השני, בסגנון של "האם קיבלת את המייל הקודם?", או להעתיק את אותו מייל שוב ושוב. זה מריח נואשות וזה לא מה שאתם רוצים לשדר כהרכב שרוצה להתקדם.

אתם רוצים לשדר פאסון ובטחון.

רבע לאפריקה בפסטיבל ג'אראסום דרום קוריאה
רבע לאפריקה בפעולה בפסטיבל ג'אראסום

 

איזה עצות היית נותן להרכבים שמשתתפים בשואוקייס?

אז זהו. שכמו כל דבר בחיים – גם שואוקייס טוב מורכב ממכלול דברים קטנים-

אבל הכי חשוב בעיני הוא הסט ליסט.

אז הנה כמה טיפים משלי לסט-ליסט מעולה:

1.  "תתחיל הכי מהר שלך, ואז תגביר"

המשפט האלמותי הזה של רמי הויברגר במבצע סבתא הוא זה שהכי תופס בהכנת מופע לשואוקייס.

תתחילו עם הבסט שלכם. השיר החזק. הלהיט שאתם תופסים ממנו הכי פופולארי. ולא, לא הבלדה שאתם בטוחים שתגרום לאנשים להתאהב בכם. לא.
למען האמת. נסו לותר על בלדות אם אפשר.  UPPER תמיד יתפוס יותר מדאונר.

אז למה לשים את השיר הכי טוב שלכם בהתחלה?

בגלל אפקט פסיכולוגי שנקרא "אפקט הראשוניות", ובשואוקייס- הוא החשוב ביותר.

השיר הראשון משפיע על הרושם הכללי של הצופה בהמשך ההופעה. כלומר – לתכונות המובחנות בהתחלה יש משקל רב יותר בהתרשמות הכוללת מאשר תכונות המובחנות בשלב מאוחר יותר.
וזה קשור בכל האספקטים של ההופעה. העליה לבמה, הנראות, החוסר/העודף בטחון, הכריזמה וכו'.  הדקות הראשוניות הם האקוטיות והם אלו שיובחנו על ידי המנהל האומנותי שצופה בכם וישפיעו על ההתרשמות הכוללת.

שווה לקרוא: בן מנדלסון, מייסד WOMEX מחלק 29 טיפים למיקסום הופעתכם בשואוקייסים

 

2.  רצף שירים

לייצר מעגליות של רצף השירים. ניתן לעבד ולהכניס אלמנטים מהשיר הראשון לתוך סוף ההופעה.

ככה שאם התחלתם בשיר חזק- נסו לסיים את ההופעה עם חלק ממנו. אולי להכניס פזמון שלו לסוף. זה מייצר מעגליות ומחזק את אפקט הראשוניות.

בנוסף, כדאי גם שהסט ליסט יהיה מובנה לכם בראש. אם אתם עושים 4 שירים בשואוקייס אין באמת צורך להדפיס דפים ולשים אותם על הבמה. תשננו ותשננו ככה שאפילו אם יעירו אתכם באמצע הלילה אתם תדעו מהו שיר מס 3 בלי לחשוב על זה. זה מראה על מקצועיות וזה מורגש ביותר אצל מקבלי ההחלטות.

לקריאה נוספת: 18 טיפים שיעזרו לכם ליצור הופעת שואוקייס מושלמת

 

3.  הפסקות

אין דבר יותר רועם משתיקה בין שירים. כל שניה שלכם מתעסקים במשהו על הבמה זה כמו דקת דומיה של יום הזכרון לצופה. ובשואוקייס כל כמה וכמה – הפסקות מראה על חובבנות.

אז צמצמו בהם. כמעט ללא הפסקות. תשזרו את השירים אם תוכלו אחד בשני.

 

4.  בלי משחקי כיוון מיתרים על הבמה

כן אני מדבר אליך גיטריסט / סיטאריסט / קאנוניסט. אם אתה יוצא מכיוון באופן סיסטמתי בין שיר לשיר- תביא איתך שני כלים להופעה.

אין טרן-אוף יותר מסיבי מלראות גיטריסט מכוון בהפסקה בין שירים.

אבל מכיוון ואנחנו בני אדם- ואם למרות זאת נוצר מצב של הפסקה בגלל כיוון/החלפת כבל/תמותה בלתי מוסברת של הסאונדמן וכו' ואין ברירה ואתם חייבים דקת הפסקה- אתם חייבים להעסיק את הקהל תוך כדי.
אני ממליץ על קטע מעבר מוזיקלי מובנה של 30 שניות שהתאמנתם עליו מבעוד מועד והוא סוג של "גלגל הצלה" במקרה שמשהו מתפקשש.
אם הפרונטמן שלכם כריזמט ויודע לדבר- אפשר לדבר על השיר הבא או על או על חוויה מוזיקלית משותפת שלכם.  מה שבטוח – יש להמנע מלדבר על הברור מאיליו "רגע אנחנו נחכה שהגיטריסט יחליף מיתר D שנקרע לו כי הוא קיקאס" או שיט כזה.  

5.  דיבור מהבמה

צמצמו במילים על הבמה. תשאירו את הדיבורים למנהל שלכם

בשואוקייס – ככל שאתם מדברים על הבמה – אתם מאבדים את עניין הקהל. הוא בא לשמוע אותכם מנגנים. לא מספרים כמה אתם מתרגשים או כמה האהבה שלכם לקהל גדולה או איזה זכות יש לכם להיות פה.

וכן. זה אומר גם על תודות בסוף והצגת נגנים. ותרו על זה. לגמרי.

רוצים להגיד משהו למרות זאת?  

תכינו את מה שיש לכם להגיד מראש ואל תגמגמו משפטים לא מובנים על הבמה.

אם יש בקהל אנשים מחו"ל- דברו רק אנגלית בשפה שלכם ובצורה ברורה, ואל תנסו לחקות מבטא שאין לכם.
אם אתם לא באמת מטקסס- אל תדברו כמו סמית'י סאם. זה ישר מרגיש לא אמיתי.

 

6.  תהיו אמיתיים

אתם צריכים להיות הכי אמיתיים שיש. זה הקסם.

לא משנה אם אתם קוורטט ג'אז משכונת התקווה או להקת פאוור-מטאל הודית מדימונה – תהיו נאמנים למי שאתם ואל תעטו על עצמכם פרסונה שאתם לא. האמת תמיד נראית גם מבעד למסיכה.

 

רבע לאפריקה בפסטיבל ג'אראסום דרום קוריאה - חשיפה בינלאומית למוזיקה
רבע לאפריקה בפסטיבל ג'אראסום בדרום קוריאה

בהצלחה!!

Comments

  1. אהבתי, תודה רבה

  2. עופר רונן says

    תודה! מצוין

  3. מתחבר

  4. תמיד מאיר עיניים ורלוונטי.תודה ברק 🙂

  5. אמיר בחיאת… תודה שהסוד שלך זה ויסקי חוזק חבית 

  6. תודה רבה ברק

    לומדת ממך המון 

     

     

Speak Your Mind

*

twelve + twelve =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.