7 טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למקסם שיחות טלפון שיווקיות

האם אתם משלבים שיחות טלפון שיווקיות בתוכנית השיווקית שלכם?

בשני הפוסטים הקודמים סיפרתי לכם על שיחות טלפון שיווקיות. שיחות טלפון שיווקיות  הן (עדיין) מהכלים השיווקיים הכי עוצמתיים, אפקטיביים וזולים שקיימים היום. ולמרות זאת, רק מעט מוזיקאים משתמשים בהן.

בפוסט הראשון מניתי 5 סיבות מדוע שיחות טלפון שיווקיות חזקות ויעילות יותר משיווק באמצעות אימיילים.

בפוסט השני סיפרתי לכם על 4 ההתנגדויות הנפוצות לטלפונים שיווקיים שאני שומע ממוסיקאים, והפרכתי אותן (אני מקווה) אחת לאחת.

בפוסט הזה ובפוסט הבא, האחרונים בסדרה, אתן לכם 14 טיפים פרקטיים איך למקסם את שיחות הטלפון השיווקיות שלכם. איך להוציא מהן את המיטב עבור קידוםהמוזיקה והקריירה שלכם. 7 בפוסט הזה, ו-7 נוספים בפוסט הבא. 

14 טיפים פרקטיים איך למקסם את שיחות הטלפון השיווקיות שלכם

שילוב שיחות טלפון שיווקיות ומיילים:

אוקיי, הבנתם. אימיילים זה לא מספיק. אתם צריכים לעשות שיחות טלפון שיווקיות כדי לקדם את המוזיקה שלכם. אבל זה לא אומר שאתם צריכים להסתפק בשיחות טלפון שיווקיות בלבד. שילוב בין שיחות טלפון שיווקיות ומיילים שיווקיים הוא שילוב מנצח. האחד תומך ומחזק את השני, ולהיפך.

1.  סיכומים טלפוניים – כיתבו במייל

טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למקסם שיחות טלפון שיווקיות - הבטיחו סיכומים טלפוניים במייל

כל הסכמה שסגרתם בשיחות הטלפון שלכם, דאגו לכסות את עצמכם על ידי משלוח מייל לבן השיח שלכם ובו פירוט ההסכמות אליהם הגעתם בשיחת הטלפון.

 

2.  פולו-אפ מייל ישר אחרי שיחת הטלפון

שיחת טלפון אמורה להיות קצרה ועקרונית. את ההרחבות, הלינקים למוזיקה וכל התוספות שצריך – שימרו למייל הפולואפ, אותו תשלחו ישר אחרי השיחה הטלפונית.

ובכלל, דרך מצויינת לקבלת תגובה מהירה למיילים שלכם, היא לפתוח אותם ב"בהמשך לשיחתנו בטלפון". ובאופן כללי: אם תשלחו מייד אחרי סיום שיחת הטלפון מייל לבן השיח שלכם, הסיכוי שהוא יקרא את המייל ויגיב יהיה גדול הרבה יותר.

 

3.  פולו-אפ שיחת טלפון אחרי המייל

טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למקסם שיחות טלפון שיווקיות - פולו-אפ טלפון אחרי מייל

דרך טובה, אם כי לא יחידה, לוודא שהמייל שלכם לא ייקבר תחת אינספור מיילים אחרים באינבוקס של אי/ש התעשייהאו התקשורת אליו פניתם, היא לעשות פולו-אפ טלפוני למיילים חשובים ששלחתם. בסגנון:

"אהלן ברק, שלחתי לך לפני כמה ימים מייל, ורציתי לבדוק אם קיבלת וקראת אותו, או אולי הוא נכנס לתיבת ספאם שלך."

אגב, זו גם דרך מצוינת, אם כי לא היחידה כמובן, להתחיל בשיחת טלפון עם אנשי תעשייה או תקשורת.

 

4.  בנו תבנית קבועה של פניות, פולו-אפים ותזכורות

אחד מבזבוזי הזמן והאנרגיה הכי משמעותיים בתוכניות שיווקיות של מוזיקאים רבים, הם ההתלבטויות הבלתי נגמרות – האם הגיע הזמן להתקשר או לשלוח מייל פולו-אפ אחרי שלא קיבלתם תשובה על המייל ששלחתם, או ששליחת מייל פולו-אפ כעת סתם יעצבן את איש התעשייה או התקשורת.

וכל בזבוז האנרגיה והזמן הזה, ולאחריהם התסכול – מבלי שאתם באמת יודעים איך שיחת הטלפון או מייל הפולו-אפ יתקבלו ע"י אנשי התעשייה והתקשורת – בהבנה או בעצבנות.

לכן, אני מציע לכם: בנו לעצמכם תבנית קבועה ללו"ז פניות ותזכורות. ישמו את התבנית בכל הפניות שלכם בצורה טכנית לחלוטין. בלי בלבול המוח הרגשי, בלי תסכולים ובלי בזבוז זמן.

בעניין הזה – ראו את #5 בפוסט למה לא מגיבים למיילים? 5 טיפים שאתם צריכים לעשות עוד לפני ששלחתם מייל

 

לפני שאתם מתקשרים:

הכנה טובה לפני שתרימו את הטלפון ותתחילו בסט שיחות שיווק טלפוניות, תעזור לכם מאוד להשיג את מטרותיכם. הנה כמה טיפים להכנה מועילה שכזו:

5.  הגדירו לעצמכם את מטרת השיחה

זה אולי נשמע טריביאלי, אבל זה ממש לא כך. מטרות שונות מצריכות שיחות טלפוניות שונות. תחליטו מראש על מטרה ראשית אחת לשיחת הטלפון, ותכננו לפיה את מהלך השיחה.

למשל:

כל מהלך השיחה הטלפונית עם מנהל פסטיבל יהיה שונה, אם הגדרתם לעצמכם, שמטרת השיחה היא היכרות של המנהל אתכם (כדי שיקח אתכם בחשבון בפרוייקטים עתידיים שהוא יעשה), או אם המטרה שלכם היא להופיע אצלו בפסטיבל הקרוב.  

או

שיחה טלפונית עם עורך תוכנית רדיו תהיה שונה, אם המטרה שלכם היא, שהוא ישמיע את הסינגל שלכם בתוכניתו, או יזמין אתכם לאירוח בתוכנית שלו, או יגיע להופעה הקרובה שלכם.

אבל זה לא הכל: הכינו לעצמכם גם מטרה שניה, משנית, לשיחה (כמובן אם יש לכם מטרה שניה כזו.) אבל על תשתמשו בה, עד שתגיעו לטיפ מס' 12 (בפוסט הבא)

 

6.  עשו שיעורי בית על בן השיח שלכם

טיפים פרקטיים שיעזרו לכם למקסם שיחות טלפון שיווקיות - ריגול תעשייתי

לפני כל שיחה, עשו "ריגול תעשייתי" על המועדון, הפסטיבל, הבלוג או תוכנית הרדיו. נסו להבין מה ההעדפות של בן השיח שלך, מה הם מחפשים.

אל תתקשרו למועדון ג'אז ותציעו לו דת' מטאל, ואל תנסו לשכנע עורך תוכנית רדיו של מוזיקה בעברית, שדווקא השיר הספרדי החדש שלכם יתאים לו מאוד.  

ככל שתבואו מוכנים יותר, השיחה תזרום יותר והסיכוי שלכם להשיג את המטרה שהגדרתם לעצמכם יהיה רב יותר.

 

7.  הכינו היטב את הפיץ' שלכם

גם אם בני השיח שלכם עונים לכם ולא מסננים אתכם, יש לכם חלון הזדמנויות קצר להעביר את המסרים החשובים. לכן אל תנסו לאלתר (או יותר נכון לחלטר) בזמן השיחה. 

אם תתכוננו מראש, לפני שיחות הטלפון, תחליטו מה אתם רוצים לומר בשיחת הטלפון: כולל מה הז'אנר המוזיקלי בו אתם יוצרים, הייחודיות שלכם וכו'.

אח"כ – תעשו חזרות. תרגלו את הפיץ' עוד ועוד, עד שיהיה לכם קל וטבעי לדבר אותו בשיחת טלפון.

כל אלה יעשו את שיחת הטלפון שלכם ברורה ורהוטה. אתם לא תתקעו, ולא תתפתלו ולא תגמגמו. או במילים אחרות – אתם תשמעו רציניים ומקצועיים, וחשוב לא פחות, אתם תשדרו בטחון עצמי בעצמכם ובמוזיקה שלכם. דברים אלה ישפרו פלאים את הסיכויים שלכם להצליח במטרה שהגדרתם לעצמכם לשיחת הטלפון.

**

בפוסט הבא, האחרון בסדרת שיחות הטלפון השיווקיות, אתן לכם את 7 הטיפים האחרונים שימקסמו את המאמץ השיווקי שלכם: עוד טיפים להכנה לפני שאתם מרימים טלפון, טיפים בזמן השיחות עצמן, וטיפים לפעולות שאתם צריכים לעשות אחרי שאתם מסיימים את שיחות הטלפון.  

בהצלחה!

 

Speak Your Mind

*

seventeen + three =

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.