7 שאלות עם סבסטיאן וידאל

Sebastien-Vidal-Thibaut-de-Corday

סבסטיאן וידאל Sébastien Vidal הוא אחד מהאנשים המרכזיים בסצינת הג'אז בצרפת: הוא מנהל התכניות של תחנת הרדיו-ג'אז הצרפתית TSF JAZZ, המנהל האומנותי והבוקר (Booker) של מועדון הג'אז הפריזאי Duc des Lombards 

והמנהל האומנותי של Festival Django Reinhardt וגם של Nice Jazz Festival

שאלתי אותו 7 שאלות:

1. כשאתה בונה את התכנית האומנותית ב-Duc des Lombards או ב-Festival Django Reinhardt, כמה חשוב לך להיות בהופעות חיות של מוסיקאים? 

אני מסתמך אך ורק על הופעות חיות אליהן אני הולך. זה קריטי מבחינתי לראות במו עיני איך ההרכב מופיע על במה, ולא משנה כמה האלבום שלהם הוא מעולה.  

2. מה עדיף לאומן כשהוא מגיש מועמדות להופיע במועדון שלך או בפסטיבל שלך – לצרף קטעי וידאו או קטעי אודיו?

הכי חשוב – לצרף תאריך להופעה קרובה שאוכל להגיע אליה. בנוסף, לצרף דיסק או כמה טראקים שלדעתו הכי מייצג את המוסיקה שלו.

3. כמה חשוב לאומן שהאלבום שלו ייצא בלייבל אירופאי?

חשוב ביותר. ולא סתם לייבל אירופאי אלא לייבל צרפתי.  התהליך אצלי הוא כזה: משיקים את האלבום בלייבל הצרפתי ועושים לו יח"צ בתקשורת הצרפתית, כולל השמעה אינטנסיבית ממנו ברדיו שלנו TSF JAZZ, ואח"כ, אחרי שהקהל הצרפתי מכיר את המוסיקה וקרא את הביקורות, עושים הופעות השקת האלבום במועדון הג'אז שלנו. 

4. כמה חשוב לאומן להופיע בשואוקייסים בירידי מוסיקה דוגמת Jazzahead או בקנה מידה קטן יותר החשיפה הבינלאומית לג'אז ולמוסיקת עולם ?

חשוב לאומן לנצל כל הזדמנות להופיע ולהציג את המוסיקה שלו, כי אי אפשר לדעת מה יצמח מזה בעתיד. הדבר נכון בוודאי בירידי מוסיקה שם צופים בך אנשי תעשייה לא מעטים.

5. כמה חשוב לך ה-EPK או ה-Press Kit שאומנים שולחים לך? איזה חלק בהם הכי חשוב לדעתך?

אני לא ממש מתייחס ל-EPK שאני מקבל. כאמור מבחינתי הכי חשוב לראות את המוסיקאים על הבמה בלייב.

6. כמה חשוב למוסיקאי שיהיה לו אתר משלו.

זה הכרחי ב-100%. ושבאתר יהיה מידע, לוח הופעות, פרטי קשר וביו. אנחנו ב-2013 ואתר זה הכרחי לחלוטין. אם אין לאומן אתר – הוא לא קיים בשבילי.  מוסיקאי מחתרת זה נחמד רק אם אתה רוצה לנגן בחדר השינה שלך. 

7. כמה חשוב למוסיקאי לעבוד עם מנהל/פרומוטר/בוקר? האם היחס שלך למוסיקאי הפונה אליך עצמאית שונה מהיחס שלך אם פונה אליך מנהל או פרומוטר או סוכן אומנים?

אני מתייחס לשני המקרים בצורה שווה. אבל הנציג או המנהל של המוסיקאי חייב להיות מקצועי. יש הרבה חובבנות במקצוע. מוסיקאים חייבים להכיר את הכלל הבסיסי בעסק הזה: המוסיקאי חייב להיות מנהל טוב עוד לפני שיהיה לו נציג שידבר בשמו, חייב להיות בוקר טוב בעצמו כדי שיהיה לו בוקר טוב.

כמובן שאני אקדיש תשומת לב רבה יותר למייל שאני מקבל מפרומוטר מקצועי שאני מכיר ושעבדתי איתו בעבר שיכיר לי אומן שאני לא מכיר.  

 

Comments

  1. אני חייב להודות שהפעם מר וידאל בילבל אותי, או שהוא לא הבין טוב את השאלות, או שהוא לא הבין עם מי הוא מדבר.
    אם הבנתי נכון, הסיכוי היחיד שלי להשיג הופעה במועדון שלו או באחד מהפסטיבלים שהוא מנהל הוא… להופיע בצרפת, היכן שמר וידאל יכול לבוא לשמוע אותי מנגן (אלא אם כן הוא מסתובב הרבה במרכז הארץ) אז בשביל להופיע בצרפת, אני צריך קודם- להופיע בצרפת. זה הביצה והתרנגולת.
    גם את השאלה על הלייבל הוא לא הבין נכון (או שאני לא הבנתי נכון?) ברק שאל אם זה חשוב לאמן שרוצה להופיע אצל מר וידאל שיהיה חתום בלייבל או לא ומר וידאל סיפר על הלייבל שלו וההופעות שהוא מארגן לאנשים ש(כבר הופיעו בצרפת ו)כבר חתומים אצלו בלייבל… אותי זה מבלבל.
    בתור מישהו שהתגורר שם, אני מסוגל להבין את ההשקפה הזאת על העולם, אבל עדיין, בתור מישהו שגר כאן ורוצה נגיד מידי פעם להופיע שם, אני מבין מהראיון הזה שזה לא יקרה. בחיים.באסה 

    • ארנון, וידאל אמר שהוא לוקח למועדון שלו רק אומנים שהמוסיקה שלהם מופצת בצורה סדירה בצרפת. עם עדיפות ללייבלים צרפתיים. זה כמובן לא אומר שהאומנים חייבים להיות צרפתיים.

      הוא גם אמר שהוא לעולם יקח אומנים שהוא ראה אותם מנגנים. אבל זה לא אומר שהם צריכים לנגן בצרפת. וידאל משוטט בעולם כל הזמן, תוכל לפגוש אותו בג'אזאהד רואה את השואוקייסים, בניו יורק, בתקופת ה-Winter JazzFest ואפילו היה בחשיפה הבינלאומית שלנו בשנת 2011. וכמובן בעוד מקומות אחרים לא מעטים באירופה. 

Trackbacks

  1. […] לי דף אומן בפייסבוק". כמובן שאין שטות גדולה מזו. בפוסט אחר קראתם שאנשי תעשיית  המוסיקה מעידים שאומן שאין לו אתר […]

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.