7 שאלות עם פרנק ון ברקל

פרנק ון ברקל Frank Van Berkel הוא אחד מאנשי תעשיית הג'אז הבולטים ברוטרדם, בכלל ברחבי הולנד. הוא הפרוגרמר ומנהל התוכניות של ארגון הגג של כל מועדוני הג'אז, האימפרוב והקרוס-אובר באזור רוטרדם Jazz International Rotterdam וגם הפרוגרמר במועדונים שונים ברחבי הולנד.

 פרנק ון ברקל מראשי תעשיית המוסיקה הולנד

שאלתי אותו 7 שאלות:

  1. עד כמה חשובים החומרים השיווקיים שאתה מקבל מאומנים –  EPK's, ביו וכו'? האם חומרים שיווקיים איכותיים – כתובים היטב ומעוצבים – משפיעים על בחירותיך והעדפותיך?

חשובים מאוד. במקרים רבים זה המפגש הראשון שלי עם אותם הרכבים. מידי שבוע אני מקבל בין עשרות למאות פניות מהרכבים ולכן הזמן שאני מקדיש לכל פנייה כזו הוא מאוד מוגבל. במצב הזה, הרושם הראשוני הוא מאוד משמעותי. מה שהכי עובד עלי זו פניה קצרה וביו לא ארוך עם משפטים קצרים ולינקים ל-2-3 קטעי מוסיקה מייצגים. אם זה מגיע גם באריזה של עיצוב גרפי מושך – אפילו יותר טוב.

  1. האם אתה מעדיף לעבוד עם בוקר/פרומוטר/מנהל אמנים או עם האומנים עצמם?

מאוד תלוי. מאוד חשוב לי שאני עובד מולו להיות יעיל ומאורגן. מניסיוני, רוב המוסיקאים אינם כאלה ובמקרים הללו אני מעדיף לעבוד עם איש מקצוע. מצד שני, לאומן יש לרוב ראייה אומנותית טובה יותר מאשר למנהל או לפרומוטר, ככה שיש יתרונות וחסרונות בשני המקרים.

  1. כמה חשוב לדעתך שאומנים ינגנו בשואוקייסים בינלאומיים דוגמת Jazzahead?

זה מאוד חשוב. קודם כל, עצם ההזמנה להופיע באירועים מהסוג הזה זה כמו קבלת מקבל תו איכות. עצם העובדה שאני יודע שהרכב הופיע בג'אזאהד, גורמת לי להתייחס אחרת לפניה שלו.

אבל מעבר לזה, להופיע ב-Jazzahead זה אומר להופיע מול הרבה מאוד מארגני מופעים מכל הסוגים וזה יכול לקדם את ההרכב מאוד.

מה שכנראה מוסיקאים לא מודעים לו, זה שיש בשואוקייסים האלה אלמנט נוסף לחשיפה הישירה. אנשי תעשיית המוסיקה מחליפים כל הזמן דעות על המוסיקה ועל המוסיקאים שהם שמעו. זה חשוב לנו מאוד כי ככה אנו שומעים דעות מקצועיות אחרות על ההרכבים. ולכן, אם להרכב מסוים היה שואוקייס מאוד טוב, בטוח שיהיה "דיבור" עליו אחר כך. אפילו אם לא הייתי בשואוקייס מסוים ולא ראיתי את אותו הרכב, "הבאז" יגיע אלי מהקולגות שלי בארוחת הבוקר למחרת או כשאנחנו שותים בבר המלון אחרי שהשואוקייסים מסתיימים.

  1. מה העצה הכי חשובה שהיית נותן למוסיקאי שמנסה לפרוץ על מחוץ לגבולות מדינתו?

זו שאלה קשה. היום איכות אינה תנאי מספיק להצלחה. ולכן העצה של פעם שאמרה "תהיה עצמך ו- someday your  prince will come" פשוט כבר לא עובדת. היום, העצות הכי חשובות שלי למוסיקאים יהיו: קחו את עצמכם בידיים. היו רציניים ומקצועיים במה שאתם עושים. אל תתפשרו על איכות ומקצועיות החומרים השיווקיים. אה, והצטיידו בהרבה סבלנות.

  1. כמה חשוב היוטיוב לעבודתך כמנהל אומנותי?

יוטיוב הפך להיות חשוב ביותר. הוא מאפשר לי הסתכלות ב"לייב" על הופעות שלא הייתי בהם. אבל ליוטיוב יש עוד תפקיד מאוד חשוב: הקהל שלי מחליט לאילו הופעות ללכת גם לפי היוטיוב.  לכן, מבחינתי זה הכרחי שלהרכבים שאני בוחר בהם להופיע אצלי יהיו יוטיובים איכותיים ביותר. אני אחשוב 10 פעמים לפני שאני אתן במה להרכב שאין לו ערוץ יוטיוב עם קטעים איכותיים, כי בכך אקח סיכון גבוה שהקהל פשוט לא יגיע.

  1. כשאתה בוחן הרכב שלא ראית אותו בהופעה, אלא לפי הוידאו שלהם, מה אתה מעדיף – וידאו ערוך ומקצועי של כמה מצלמות או וידאו שצולם במצלמה אחת רחבה שתופסת את כל מה שנעשה על הבמה וגם את הצופים?

למעשה יש לשתי האפשרויות ערך מבחינתי. האפשרות הראשונה של וידאו ערוך עם כמה מצלמות נותן לי ולקהל שלי את הוידאו הכי איכותי ויכול ליצור עניין אצל הקהל – מה שיגרום לו להגיע להופעה. החסרון בוידאו ערוך הוא שבעריכה נכונה אפשר להעלים כל מיני בעיות בהרכב. בעיות שמנהל אומנותי חשוב לדעת עליהן כדי לקבל החלטה אם להזמין את ההרכב להופיע או לא.

האפשרות השנייה של וידאו לא ערוך עם מצלמה אחת נותנת לי מבט יותר טהור על ההופעה בלי מייקאפ והעלמת פגמים. אבל זה בא על חשבון האיכות של התמונה ושל הצליל.

אם תכריח אותי לבחור בין שתי האופציות נראה שלמרות החסרונות אעדיף את האופציה האיכותית יותר עם עריכת הוידאו על פני האופציה של מצלמה בודדת ורחבה.

מציע לכולם לקרוא גם את הראיון שערכתי עם אווה אלקסיו-ריו מנהלת חברת בוקינג מארה"ב

  1. עד כמה חשוב למוסיקאי לעשות נטוורקינג ולהכיר אנשים בתעשיית המוסיקה?

מאוד חשוב. הרבה מוסיקאים לא מודעים לזה, אבל הרבה פעמים החלטות שלנו לעבוד עם הרכבים נובעת גם מהקשרים הפרסונליים. אם חברת מוסיקאי מסוים נעימה לי, זה נותן לי אינדיקציה שיהיה נוח ונעים לעבוד יחד.

מנגד, מוסיקאים צריכים לזכור כי שיחות ידידותיות כאלה לא בהכרח יהפכו בעתיד לקשרי עבודה. יש לא מעט מוסיקאים שאני בקשרי ידידות כאלה ואחרים איתם,  אבל אני יודע שהם לא ימלאו לי את האולם, ככה שבכלל לא בטוח שאעבוד איתם.

+++

אהבתם את הפוסט? גרם לכם לחשוב? עשו לו לייק בכפתורי "אהבתי" הממוקמים ממש בתחילת הפוסט או בכפתור "שתף" שמיקמתי בתחתית הפוסט. רק ככה חברים שלכם יוכלו להחשף לתכנים היחודיים של הפוסט הזה בפרט ולבלוג שלי בכלל.
אשמח גם לשמוע מכם את דעתכם בתגובות לפוסט. תודה! 

תמונה גדולהלפוסט 7 שאלות עם פרנק ון ברקל

Comments

  1. אינפורמציה טובה ומאירת עיניים.

    תודה!

  2. אני חושב שעד היום זה הפוסט שלמדתי ממנו הכי הרבה למרות שהרבה דברים כבר הוזכרו ודוברו בעבר משהו בפוסט הזה מאוד מפקס!

    הדבר הראשון שמאוד דיבר אלי זאת ההתייחסות שלו לערוץ היוטיוב, למרות הצגת 2 האפשרויות הוא בחר, דבר שמאפשר להתמקד בדרך עבודה מסוימת – על מה לשים דגש(גם אם זה סוביאקטיבי).הרבה יותר קל לצלם כל הופעה מזווית אחת אבל ריבויי קטעי וידאו לא תמיד משרת את המטרה(זה מה שאני לקחתי ממה שהוא אמר) דבר שני זו ההתייחסות שלו ל"קשרים אישיים" שזה גם משהו שאני מרגיש מהשטח בזמן האחרון כשאני עושה בוקינג, אף אחד לא מבטיח כלום אבל כמו בכל מקום עבודה קשרים אישיים זה משהו מאוד מהותי והסביבה הזו של פסטיבלים, ארועי חשיפה, מנהלי מועדונים וגם להקות אחרות זו למעשה סביבת עבודה לכל דבר.
    בכלל כל תשובות שלו היו מדויקות, לא נשארו לי סימני שאלה ושוב אני אומר, זה לא שהתכנים האלה לא עלו בעבר הוא פשוט הציג אותם באופן שמאוד פתח אותי להבין את החשיבות האסתטית לצד האמנותית ואת ה"רשת החברתית" של אנשי התעשייה בארועי החשיפה השונים

    תודה!
     

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.